Orolig

Ikväll sitter jag här och är riktigt orolig. 9 dagar tills skolan börjar, och jag är så o-t-r-o-l-i-g-t trött. Hur fasiken ska jag orka sitta i skolbänken 8 timmar per dag då jag måste sova i flera omgångar varje dag för att jag är så dödligt trött?! Det är sjukt jobbigt just nu. Inatt sov jag 8-9 timmar och hann inte ens vara vaken 3 timmar innan jag slumrade till på soffan hos svärföräldrarna. Sen var jag på väg att somna i bilen på väg hem, och så fort vi kom hem somnade jag på sängen och sov två timmar. Sen lagade jag mat, och nu ska jag ut och klyva ved. Sen lär jag dimpa i säng direkt jag kommer in igen. 
 
Ja, sådär har mina senaste veckor sett ut i stora drag. Jag måste tillägga att jag sover ordentligt om nätterna, äter varierat och tar vitamintillskott. Jag är också ute dagligen, och får vardagsmotion varje dag. 
 
Så ja, jag är minst sagt orolig över hur jag ska orka med skolan. Jag ser ju så mycket framemot att få börja, det här har jag ju velat så länge.. Igår skrev jag ju ett inlägg om att jag mår bättre och har fått lite mer energi, men pyttsan, det vände nog lika snabbt igen. 
#1 - - Lighthouse:

Var rädd om dig, man har bara ett liv (tror jag). Tror att du har lite väl mycket på G väldigt ofta. Lär dig vara lite lat och slappa också, vet att det inte är det lättaste men jag lärde mig åtminstone. Ta väl hand om dig och ha en trevlig helg! Kram

Svar: Ja, det är inte lätt att slappa då man är van att alltid ha full rulle. Men dom senaste veckorna har jag faktiskt klarat av att ta det lugnt mellan varven, och just nu har jag ju inget val. Tack snälla! Kram
Saragunmarie

#2 - - Anonym:

Man kan ju bli trött av att man sover för långa nätter/ eller annars för mycket sömn..

Svar: Jo, men den här gången beror det inte på det. Jag har provat mig fram och vet att jag behöver ca. 8 timmars sömn om nätterna. Just nu är jag tydligen inne i en period då inget hjälper.
Saragunmarie

#3 - - Annika:

Jag skulle bara lugna dej med att vi i princip aldrig har 8 timmars skoldagar. Oftast 6-7 h, har aldrig börjat 8 utan alltid 9 eller 10 och slutar mellan 15-16. Dessutom brukar vi ofta ha halva eller hela dagar självstudier, och den första tiden minns jag att vi hade väldigt slappa och korta dagar. Hoppas det är likadant nu när du börjar.

Svar: Åh tack, det här var precis vad jag behövde få höra! Jag hoppas att det blir likadant för oss då :)
Saragunmarie