Jeppis Pride 2014 - en glädjefest utan dess like!

Jeppis Pride är i full gång, och jag har ju i flera månader planerat att delta i paraden. Jag fick t.o.m. döpa en trumma till paraden - en tvåsidig trumma från El Salvador som fick namnet Fördomsfri
Dock fick jag tänka om, eftersom mina fötter krånglar rejält just nu. Så jag valde att bara stå vid sidan och se på, med kameran i högsta hugg. Paraden var fylld av glada och färgglada människor, och jag blev glad rakt in i själen av att få va med om detta, även om det för min del inte blev riktigt som planerat. All eloge till er som ordnat detta, ni har gjort ett fantastiskt jobb! ♥ 
 
Här kommer en färgglad bildbomb från paraden. 
#1 - - The Revolt:

YEEEEEEEEY!:DD

#2 - - TIDSTJUVEN:

Håller med dig till punkt och pricka! Helt fantastisk parad :D

Svar: Ja, det var helt underbart! :D
Saragunmarie

#3 - - Marion:

Underbart att gå med! Hoppas verkligen de ordnar nästa år igen och att du kan va med då :)
Och jag hoppas det är ok jag laddar ner bilden du har på mig? (svart fjädermask) ;)

Svar: Ja, det hoppas jag verkligen! Och ja, ta bilden bara! :)
Saragunmarie

#4 - - Sofia:

Åh vilka härliga bilder :) Ser ut att ha varit en underbar dag :)

Svar: Tack snälla! Ja, det var helt underbart att få ta del av detta! :)
Saragunmarie

#5 - - natalie:

super fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Saragunmarie

#6 - - Elina:

Med alla dessa färger blir bilderna så fina, då man vet innebörden också. Pride <3

Svar: Tusen tack! :) Det var verkligen ett hav av färger!
Saragunmarie

#7 - - Jessica:

Härliga bilder =)

Svar: Tack så mycket! :)
Saragunmarie

#8 - - Anonym:

Fantastiskt att det var så många olika sorters människor där, både tonåringar, medelålders par och "karar". Inte alls naket och inoljat som många motståndare säkert föreställde sig ;)

Svar: Precis! Allt från små barn till åldringar, och dessutom från olika kulturer :) Det var helt fantastiskt att se!
Saragunmarie

#9 - - Hanna Sjöholm:

Hejsan! Vilka härliga bilder! Såg att jag var med på en av dom( den på två tjejer med vita t-skjortor och pilarna som pekar mot varandra, jag med rosa pil) och tycket den va så fin så tänkte om det är okej att jag "stjäl" den av dig? :)

Svar: Jo, varsågod! :)
Saragunmarie

#10 - - Jean:

Hej!
Du råkar inte ha fångat en bild på någon som liknar mig?
Jag gick ca 10 meter bakom Regnbågsankan bannern.

Svar: Det ser faktiskt ut som att jag lyckats fånga dig på två bilder :D Jag mejlar dom till dig!
Saragunmarie

#11 - - Jean:

Super! Tack!!