Svartsjuka & extrem trötthet

Fotograf: Maria Westerlund.
 
Jag har ju tidigare skrivit ett inlägg om svartsjuka, ni kanske kommer ihåg? Googla "Saragunmarie svartsjuk" om ni vill läsa inlägget. Jag skrev bl.a. om att jag tidigare varit väldigt svartsjuk, men att det blivit mycket bättre. 
 
Nu är det så, att den där hemska sjukdomen (ja, det är precis vad det är! En riktigt hemsk sjukdom som är nästintill omöjlig att bli av med om man en gång drabbats) hälsat på igen, med dunder och brak. Lite fyrverkerier hade den med sig också så att ingen skulle kunna undgå att den kommit tillbaka. 
 
Jag hatar det här. Jag mår så dåligt. Är helt slut som människa. Noll ork, noll lust till nåt överhuvudtaget, noll självförtroende, noll tålamod.. Hela kroppen och huvudet gör ont, fötterna krånglar hela tiden, det är alltför varmt, och jag känner bara att ingen hjälp finns. Jag måste (tydligen) ta mig genom det här själv, men hur sjutton ska jag orka? All skit har liksom landat på mig på samma gång. Jag är otroligt stark och klarar nog vadsomhelst, men just nu känns allt bara hopplöst. Jag försöker va glad och positiv, men det går banne mig inte längre! Folk som jag räknat med att ska stötta mig då jag mår dåligt (lika som jag stöttar dom), visar sig bara motarbeta mig istället. En del är t.o.m. arga på mig för att jag är svartsjuk - precis som om jag valt det själv?!? (Oändligt med tack till er få som trots allt finns där).
 
Gud vad jag längtar tills skolan börjar så att jag får nåt annat att tänka på!! 
#1 - - Elina:

Åh vad jag känner med dig! Själv lider jag också av svartsjuka något så fruktansvärt. När den slår tills känns det som om hela världen går i tusen bitar och det gör så ont i hjärtat att jag vill slita ut det och gömma det i skogen. Och som om det inte vore nog så är det jag som är jobbig!? Skuldbelagd och skamsen går jag och ältar allt jag är svartsjuk över och mår bara sämre och sämre. Trots att jag minsan tycker att jag har belägg för denna svartsjuka!

Avskyr att vara svartsjuk, avskyr att utsätt den jag bryr mig om för min svartsjuka och avskyr att behöva ha något att bli svartsjuk över!

Men glöm inte hur fantastisk du är! Allt som du gått igenom med huvudet högt trots att alla mer än väl skulle förstå om du föll ibland. Du är kreativ och livfull! Och jävligt vacker också, glöm inte det! :)
Kram på dig från en annan svartsjuk jävel ;) <3

Svar: Åh Elina, du är bäst! <3 Det är så jobbigt, och jag är så glad att du förstår precis hur jag känner (samtidigt som det ju är hemskt att du gör det). Du lyfter mig alltid upp litegrann då allt känns som mörkast. Vackra och underbara människa! Kram!! <3
Saragunmarie

#2 - - Anonym:

Jag skulle ha kunnat vara en som stöttat dig om du inte skulle ha stängt mig ute då jag mådde lika dåligt som du gör nu. Men hoppas du orkar kämpa på, kram.

Svar: Jag är ledsen för det, men jag mådde inte bra själv då heller, så jag orkade inte helt enkelt. Kram
Saragunmarie

#3 - - Anonym:

inte alls konstigt att du blir svartsjuk just nu. När man inte är på topp dalar självförtroendet lätt och då blir det sådär. Undrar om du kanske skulle behöva lite antideppmedicin för att riktigt komma på fötter igen?

Svar: Tack för att du förstår! Jag vill undvika mediciner och piller så långt det går. Jag äter ju redan min hemska blodmedicin som tröttar ut mig så mycket.
Saragunmarie

#4 - - Julia:

Kanske du skulle må bra av att prata ut med nån, tex en terapeut? Styrkekram!

Svar: Det har jag gjort regelbundet, men jag har ännu inte hittat nån som jag varit helt nöjd med.
Saragunmarie

#5 - - B.:

Sänder dej varma tankar å lite energi! :)

Svar: Tack så mycket, det behövs verkligen just nu!
Saragunmarie

#6 - - D:

Såg på FB att du skulle börja rida nu, har du fått svar från Kvarnbackens? :) (Har själv int fått svar därifrån än)

Svar: Nej jag har inte fått nåt svar från Kvarnbackens, så jag mejlade Fäbodavägens Stall istället, och dom svarade direkt. Så i augusti börjar jag där :D Kanske du kunde höra med dom också? :)
Saragunmarie

#7 - - Maria lahtinen:

<3 jag har till en viss grad samma "problem" allt har landat på mej samtidigt, men jag har int lika svårt som dej! Kämpa

Svar: Det är jobbigt då det blir så :/ Tack Maria! <3 Kram!
Saragunmarie

#8 - - D:

Aha, har bokat in mig nästa vecka vid Cederbloms, men vet inte om jag kommer vara där fler gånger, jo, Fäbodavägens/Patis känner jag bra till, kanske jag börjar där igen, får se :) Svarade annars hon/de via mail eller bör man ringa för att få kontakt?

Svar: Vad roligt :) Pati svarade på mejl nästan direkt, även fastän hon var på jobbresa. Det ger jag 10 poäng för! :)
Saragunmarie