Jag måste ta min egen hälsa i första hand

Jag har alltid varit, är fortfarande, och kommer säkert alltid i viss mån att va en sån som tar mig vatten över huvudet. Jag lovar grejer, försöker va alla till lags, har alltid hundra projekt på gång och vill hinna med så himla mycket, tills jag inser att det inte är hållbart och att jag inte alls hänger med i mitt eget tempo. 
 
För några dagar sen fick jag mig en rejäl tankeställare då jag höll på att bryta ihop totalt. Jag kände att om jag fortsätter i samma takt så går jag snart in i väggen med en rejäl smäll. Jag har gjort det en gång tidigare, vilket resulterade i en förlamning, och jag vägrar hamna där igen. 
 
Så nu var jag tvungen att göra några svåra beslut. Jag insåg att tre jobb inte är optimalt för mig som varit svårt sjuk och är tröttare och mycket mer orkeslös än normalt. Ja, nu hade jag ju bara två jobb kvar eftersom det ena tog slut för ett par veckor sen, men i alla fall. Två jobb är inte heller optimalt för mig. Hur gärna jag än vill jobba och slita och greja på dagarna i ända, så går det inte. 
 
Så, jag sa upp mig från ett av de jobben jag hade kvar, trots att jag trivts superbra och att jag fått ha bästa möjliga kollegor, så nu har jag bara jordbruket kvar. Idag fick jag veta att jag kommit in på formgivnings-utbildningen till hösten, så nu kan jag äntligen börja planera lite längre fram. 
 
Jag har också valt att ta avstånd från en person som jag älskar till månen och tillbaka - och det var inte lätt kan jag säga. Jag gjorde det för att vår relation är så himla stormig, och jag klarar inte av det just nu. Dessutom kan jag inte omge mig med människor som blir arga då jag är ledsen och behöver få kärlek och omtanke, för en gnutta omtanke och respekt är banne mig inte för mycket begärt då jag mår kasst och är helt utan den där extra livsgnistan som jag normalt har. Nu väljer jag att omge mig med såna som lyssnar, bryr sig och respekterar mig. 
 
Snart är jag förhoppningsvis på fötter igen, men fram tills dess så hoppas jag att folk kan respektera att jag inte orkar med nåt extra trams. Jag måste få va ego och ta mitt eget välmående i första hand nu. 
#1 - - Manda:

Säkert svåra beslut men nödvändiga för din egen skull. Kramar i massor och hoppas du börjar må bättre <3

Svar: Tack Manda <3<3
Saragunmarie

#2 - - Jannike:

Hoppas att allt ordnar sig på bästa sätt <3 kram

Svar: Tusen tack Jannike! <3
Saragunmarie

#3 - - TIDSTJUVEN:

Men så fint att livet för med sig lite glädjande besked också, mitt bland alla jobbiga beslut. Stort grattis till formgivningsutbildningen och många kramar <3

Svar: Ja, jag har inte ännu fattat att jag kom in på utbildningen!! Tusen tack Maria <3
Saragunmarie

#4 - - sussu:

Man måste nog förstå att vara lite ego ibland, för sitt eget välmående. Helt rätt!

Läste en riktigt bra artikel idag som gav mig en tankeställare. Facebook, Instagram, twitter osv ger en så lite tid och stress. Man vill bli bekräftad och man vill se vad andra säger osv. Vi har blivit beroende av att konstant se vad andra tycker och tänker.
Efter en vecka utan allt detta resulterade i mindre stress och mera fritid att göra allt möjligt. Kanske något att testa också?
Redan efter 2 dagar inser man lite skillnad, enligt mig :D

Ses snart! <3 å grattis till studieplatsen!

Svar: Ja, he stämmer absolut! Ja har dock blivi myki bäter på att låta datorn vil, men ännu bäter sku ja absolut kuna bli :) Taaaack Sussu!! <3
Saragunmarie

#5 - - Ann-Sofie:

Oj det kan då verkligen inte ha varit ett lätt beslut. Huvudsaken är och kommer alltid att vara att DU mår bra! Att du finner balans i livet så att du kan njuta. Det är huvudsaken, kom ihåg det. Ibland måste man bara vara lite ego, klarar inte de andra av det (att se någon annan ta hand och bygga upp sig själv) ja då tycker jag synd om dem. Kram allra finaste Sara, och stort grattis till studieplatsen. Äntligen lite medvind. Många kramar <3

Svar: Tusen tack Anso, jag är inte van vid det här att va ego, men jag försöker verkligen :) Kram! <3
Saragunmarie

#6 - - Linda:

Du gjord nog ett bra beslut tycker jag! jag visst att köksarbete sko bli tungt för dig (ja ha ju själv jobba inom sånt) å ja sa e åt de å! du e grym som orka prov på e även om du redan då du fick he jobbet va lite nere!

Bara du sko lär de att ta hand om de sjölv mejr nu å bara göra toko som do VILL å int måst! Å ja e JÄTTEGLAD fö din skull att du slapp in på han utbildeningen du vila. man ska aldri ge upp hoppi! GRATTIS :) ta nu hand om de sjölv, bästaste sara <3 kramar i massor!

Svar: Ja jobba ju mest me kundbetjäning, men i min situation blejv he för tungt o. Tusen tack bästaste Linda, stor kram <3
Saragunmarie

#7 - - Angelica:

Man ska alltid följ sitt hjärta och man e absolut int egoistisk bara för att man tänker på sin egen hälsa.
Så snäll o fin som du e så förtjänar du absolut nån som kan ge dig stöd och tröst när de behövs. Annars blir de bara tungt om man känner att man int får vara ledsen.

De e skönt då man har komi fram till ett beslut, även fast de känns tungt så vet man innerst inne att man äntligen har börja gå i rätt riktning.

Grattis till studieplatsen!

( som en liten parentes så iaf på min laptop har jag jättesvårt att si vad jag skriver eftersom den ljusrosa färgen e lite för ljus :) )

Kram! <3

Svar: Taaaack Angelica <3 (Jo, ja e medveten om problemet, he e flera som har påpeka e :) Ja ska fix e så fort ja orkar). Kram!
Saragunmarie

#8 - - Anonym:

och vad var de.vi sa?.:).äh bra.bealut men tycker du borde lyssna på oss kloka läsare och kanske rådfråga mamma (?).

Svar: Vad är det du syftar på nu?
Saragunmarie

#9 - - Elina:

Ta hand om dig!!!

Och en himla massa grattis till dig, gud vad roligt att du kom in på utbildningen! Det kommer säkert passa dig helt perfekt!
KRAM!!! <3

Svar: Tusen tack Elina!! <3
Saragunmarie

#10 - - Anonym:

Äh, lät dumt i efterhand. Menade bara att du ställer så stora krav på dig själv. Vi andra ser kanske lättare att du tar på med på tok för mycket. När du skrev i våras att du skulle ha tre jobb var vi ju många läsare som protesterade och tyckte du var smått galen. Mammor brukar vara bra att ta hand om sina barn därför tänkte jag att din mamma säkert säger åt dej också att ta det lungt, bara du vill lyssna :) men du, koppla av påmriktigt nu. Du vet vad du ska göra i höst (grattis!) och du vet var du ska bo. Nu kan du imlugn o ro knalla på med hemmajobbet och coola ner. Du behöver få njuta av sommaren lite också för att orka med ny skola i höst. Sköt om dig!

Svar: Ah, du menade så :) Tusen tack! <3
Saragunmarie

#11 - - Cecilia:

Grattis till studieplatsin! :)
Ja byra å tänk liti i sama banor som Sussu jär åppåt, att en paus från alla möjliga sociala medier kanski sko vara bra! Att ga ut o skojin me kameran elär na sånt iställi för att knäpp på datorn elä sita me telefonin gör ein så avslappna o man får naleis beter kontakt me se själv :) Värt ett fösök :)
Styrkekramar! <3

Svar: Absolut! :) Tusen tack! <3
Saragunmarie

#12 - - JeNNy:

Grattis ti studieplatsen! nu ska du bara tänka på dig själv, bra att va lite ego ibland o sköta om sig själv! *kram*

Svar: Tusen tack!! <3
Saragunmarie

#13 - - Anonym:

För att börja med något glatt: grattis till studieplatsen! Jag vill bara ge en liten "heja-på-puff" till dig. Jag själv återhämtar mig från utbrändhet och det är lättare sagt än gjort... Därför önskar jag att du slipper det, spec. om du tidigare har erfarenhet av det. jag har inte läst din blogg regelbundet och kanske finns det en mening med att jag tittade in just nu...för att se att man inte är ensam om att ta sig ann för mycket...samt att få peppa en annan att kanske klara sig undan smällen :) Lycka till!

Svar: Tusen tack snälla! <3 Hoppas du snart har återhämtat dig! Jag försöker verkligen att inte ta mig an för mycket nu, men det är verkligen svårt då jag är van att alltid ha så mycket på gång. Krya på dig :)
Saragunmarie

#14 - - My:

Viktigt att ta hand om sig själv :)

Svar: Ja, jag har insett det nu :)
Saragunmarie