Jakten efter en utsvulten kisse

Igårkväll begav jag och lillasyster Maria (min trogna hjälpreda och följeslagare) oss till Jakobstad för att leta reda på en kisse som lär irra runt och va nästan utsvulten. Vi fick information om var folk hade sett den, så vi gick runt i området i flera timmar och lockade. Eftersom en katt kan förflytta sig långt så gick vi även runt i andra områden och sökte. Utan resultat. Vi var fullt utrustade med mat, vatten och transportbur, och var fast beslutna om att hitta stackarn. Dock var det bara en tjock frass som ville komma fram ur buskarna.. 
 
Vi vet inte om katten har nån ägare, men bilder på den ligger ute på Facebook, och ingen har hört av sig ännu i alla fall. Så jag tänkte att jag gärna kan ta hem den och sköta om den tills en eventuell ägare hör av sig. 
 
Folk är sura och säger att det inte är på mitt ansvar att den där kissen klarar sig, men JO, som människa och djurvän har man en uppgift, en skyldighet och ett ansvar - att se till att djuren mår bra! Det innebär också att man hjälper djur i nöd och inte bara går förbi utan att hjälpa.
Gå in här och dela den här annonsen! 
 
Dom här bilderna ligger ute på Facebook: 
 
Är det nån som sett kissen?? 
#1 - - Elina:

Hur kan folk bli sura över att nån vill hjälpa en katt?? Vilka människor det finns :( hoppas ni hittar kissen, den skulle få det så himla bra hos dig!

Svar: Ja, det finns tydligen folk till allt :( Och tack, håll tummarna för att vi hittar den ikväll <3
Saragunmarie

#2 - - Anonym:

Varför blir folk sura? DE måste ju inte göra nåt...

Pst, jag ser inte vad jag skriver...

Svar: Ja du, det undrar jag också. Det finns människor till allt tydligen. Jo, jag är medveten om att texten inte syns då man kommenterar, men inom några dagar ska jag byta bloggdesign helt (igen) eftersom den här designen inte fungerar som jag vill, så håll ut :)
Saragunmarie

#3 - - TIDSTJUVEN:

Oj stackars kisse. :( Hoppas att an kommer fram snart elo hittar hem igen.

Svar: Jaa, ja hoppas verkligen he :( Håll tummarna för att an dyker upp ikväll då vi far på jakt <3
Saragunmarie