De första mormorsrutorna

 
Det här var ju hur roligt som helst!! Igår köpte jag tre olika färger garn (i 100% ull såklart), och imorse steg jag upp strax efter 6 och började virka. Jag hade lite problem med det första rutan (jag följde instruktionerna härifrån), men den andra gjorde jag helt utantill. Den första tog ca. 40 minuter att göra, och den andra tog max 20 minuter. Dom är långt ifrån perfekta, men det är ju det som är charmen i det hela. 
 
Vad ska jag använda dom här rutorna till då? Jo, en filt åt bebbo är det tänkt att det ska bli ..så jag har ju några månader på mig ;)  
 
 
 
#1 - - Anonym:

åå fint du har gjort det<3

Svar: Tack snälla! :)
Saragunmarie

#2 - - Linda:

he komber säkert bli jättemysit tå e blir fädit, om e blir en filt tex :) <3

Svar: Ja, he e tänkt att e ska bli en filt ti spjälsängen :) <3
Saragunmarie

#3 - - Nanna:

Blir nog jättefint! Och passlig sysselsättning under tiden ;) Jag virka också en filt av mormorsrutor då jag var gravid sist. Nu då man har en från förr har jag inte hunnit/orkat med något förutom en tröja..men den är ännu på hälft. Kanske den hinner bli klar... ;)

Svar: Ja, he e roligt att ha komi igang me na nödvändigt nu som ja kan fördriv mina slöa dagar med :)
Saragunmarie

#4 - - TIDSTJUVEN:

Jättefina färger! Å va duktig du e. :D

Svar: Tack snälla :D
Saragunmarie