Håller det på att vända?

Lillasyster Maria har fotat. 
 
 
Jag törs knappt säga det, men jag har inte spytt på nästan en vecka! 
Jag vågar inte riktigt hoppas ännu på att illamåendet håller på att ge med sig, men det verkar ju nästan så.  
  
Idag har jag faktiskt mått såpass bra att jag har både diskat, städat, skjutsat lite folk, tvättat kläder, lagat mat ..och allt det innan klockan 13. I normala fall är dom här grejerna ju bara vanliga sysslor utöver jobb/skola & allt annat som jag vanligtvis håller på med, men just nu känns det ganska storslaget eftersom jag dom senaste månaderna knappt orkat göra nåt alls vissa dagar. 
 
Kvällen blir lugn, antagligen framför Idol. Hur ser er fredagskväll ut? 
 
#1 - - Linda:

Åh HOPPAS e vänder! sko jo va super om do sko få böri njut no iställi fö att må ill hejla dagan!

Vi ska å si idol, om vi hindar. kl 6 ska vi nämligen ti rosso hejla familjen + kusin o mostror o fir mommo som fylld igår :)

Svar: Ja, he sku va sååååå skönt! :) Låter jo mysigt! Om int ni hindar koll Idol ikväld så komber e jo repris nangang i helgen :)
Saragunmarie

#2 - - Carolinahannamaria:

Jättefin halsduk har du! :D

Svar: Tusen tack! :)
Saragunmarie

#3 - - Hanba:

Jag utmanar dig i Ziio's Blogvember Challange! Hoppas du hakar på :)

Svar: Tack för utmaningen, den ska jag absolut göra! :)
Saragunmarie

#4 - - Hanna:

Ursäkta för spam men råkade kalla mig hanba i förra kommentaren, hahaha :D

#5 - - Julia:

Håller tummarna att det svänger nu!

Svar: Tack snälla! :)
Saragunmarie

#6 - - Anonym:

Hoppas de vänder nu :) Har själv haft 2 graviditeter med illamående och spyande (finns det ens ett sånt ord? :D) fram till vecka 20.. Lycka till!

Svar: Tack snälla! Det är inte det minsta roligt alltså! Förhoppningsvis slipper jag det här nu :)
Saragunmarie

#7 - - Andreas:

Bra att hör att du mår liiti bäter!

Svar: Tack :)
Saragunmarie

#8 - - Elina:

Gud så skönt att du mår bättre!
Himla massa grattis till att det blir en liten kille :D hinta lite om namnförslagen, snälla!
Underbart med dessa vackra vintriga bilder, behövs i det grå novembermörkret här borta på andra sidan Östersjön :)
Och vilken sexy mama! <3

Hälsningar,
nyfiken och avundsjuk på det mesta ;)

Svar: Tack snälla du :D <3 Namnförslagen håller vi för oss själva tills vidare, åtminstone tills vi bestämt oss :)
Saragunmarie

#9 - - Lilla Malin:

Ååh, men så skönt om det har lagt sig. Mitt kräkande la av i typ vecka 20 men illamåendet får jag fortfarande ta tabletter för, tyvärr :/

Svar: Äsch, vad tråkigt. Just idag har jag mått lite sämre igen, men inte spytt, än i alla fall. Hoppas ditt illamående snart ger med sig! Kram
Saragunmarie