Katastrof!!

 
Idag fick jag äntligen hämta ut min paljettblåsa inför morgondagens bloggjulfest, och jag var så glad. Den såg så fin ut där i påsen, så jag ville såklart prova den så fort jag kom hem. 
Jag hann knappt få den över huvudet innan jag hörde ett "ritch", så sprack skitklänningen i urringningen!! Jag drog på mig den ändå, men eftersom den inte stretchade en millimeter så var det himla svårt att få på den, speciellt ner över magen. Den satt inte alls så snyggt som jag väntat mig.. Jag kanske skulle kunna ha den om jag bara kunde sy ihop den där den sprack.. Men jag vet inte om jag törs riskera att den spricker igen under julfesten.. Nå, jag skulle ju få visa upp min nya bh inför alla då i alla fall..
  
Allt annat har gått fel ikväll också. Jag stod och diskade och tappade diskmedels-flaskan i golvet säkert fem gånger på raken. Den bara flööög iväg och klottade ner hela köket. Jag blev så arg till slut att jag bara började gråta av ren frustration. Sen då jag diskat så mycket som fick plats på tork, så gick jag till badrummet och skulle tvätta händerna. Då hade avloppsröret stockats, IGEN!! (bara tredje gången på två månader), så att all diskvatten har kommit upp på badrumsgolvet, vilket betyder översvämning. Så nu borde jag gå ut i mörkret och peta upp röret som går ut till avloppsbrunnen så att vattnet kan rinna ner i golvbrunnen, men inte en chans att jag går ut dit ensam i kolmörkret!! Roy kommer inte att bli glad då han måste gå ut och peta upp det där skitröret så fort han kommer hem från jobbet ikväll. Vi kan inte ens använda toan nu, så det måste ju göras. Gaaaah... 
 
Vad mer då? Jo, jag har gått runt här mer eller mindre byx-lös dom senaste veckorna. Jag har ett par leggings som jag använder flitigt, men dom spricker snart i röven, så nu hade jag faktiskt beställt hem ett par svarta jeansleggings med låg midja som jag tänkte skulle va sköna att ha. Dom kändes supersköna då jag drog på mig dom, riktigt stretchiga och inte för tighta. Men sen då jag skulle knäppa knappen så var det 7cm ifrån!! Dragkedjan gick inte att dra upp en millimeter ens, och det är ingen skillnad hur jag kämpade med knappen så var det omöjligt. Nu märks det verkligen att jag blivit större alltså!! Det är ju roligt att se att magen växer, men ska jag gå runt naken nudå eller hur var det tänkt??! 
 
Jag fick in pengar på kontot idag, men allt for rakt i räkningar, plus klänningen & jeansleggingsen då, som visade sig va katastrof-köp båda två. "80 euro kattin i röven", som Roy skulle ha sagt. 
 
Nej fy, det här var inte min dag tydligen :( Nu måste jag skriva klart ett skittråkigt skolarbete, och så måste jag försöka orka till skolan imorgon. Snälla ge mig lite ork & motivation nån... 
 
(Och nej, det känns inte ett dugg bättre fastän jag fått avreagera mig på er.. Tack & förlåt). 
 
#1 - - Elin:

Nejmen fyy, he låter no som en rikti kakkadag!!

Hoppas du har turen lite mer på din sido imoron! :)

Svar: Jaaaa, vissa dagar gar ju bara ALLT fel, men he betyder jo bara att nästa dag int kan bli värr :) Tack!
Saragunmarie

#2 - - Therese:

går inte kläderna att skicka tillbaka? När jag väntade första barnet köpte jag två mammajeans. Det ena paret kunde jag ha hela graviditeten men nu med andra barnet blev jag ännu större och dom blev urväxta väldigt fort. Köpte i stället denna gång ett par jeansleggings/treggings(?) från lindex som jag kunde använda hela graviditeten och även nu i efteråt. Minns att jag hade fleece leggings med första barnet eftersom han är född i feb. Har aldrig riktigt gillat dendär stora mudden som ska dras upp över magen så den här gången använde jag nästan inget som hade den :)

Svar: Jo, klart att dom går att skicka tillbaka, men det tar ju ändå flera veckor innan jag får tillbaka mina pengar. Det är så sjukt irriterande då man väntat länge på nåt plagg, och då man väl får hem det så passar det inte :(
Saragunmarie

#3 - - maria w:

<3

Svar: <3<3
Saragunmarie

#4 - - Rebecca Ljung:

åååhh... Styrkekramar till dig !!! Jag är nog säker att du kommer va superfin vad du än tar på dig på julfesten! :) .. Men hoppas som Elin, att du får en bättre dag imr! kram!

Svar: Tack Rebecka <3
Saragunmarie

#5 - - linda :

Ja rekommendera r verkligen mamma jeans! Köp fast via någo loppis, Nästan splitter nya iallafall! Så man inte behöver må dålit av att inte få på sig några byxor helst, som de verkar så mår vi båda dålit på ett eller annat sätt hela dessa graviditeter iallafall! :O

Svar: Jag har alltid haft nåt emot mammajeans, jag vet inte varför, men kanske jag borde ge dom en chans nu då inget annat passar.. Jag ska kolla runt lite :) Hoppas du mår hyfsat bra i alla fall! Kram
Saragunmarie

#6 - - TIDSTJUVEN:

Alltså näää va typiskt. :( Men morgondan kan jo faktiskt bara bli bäter baket en sånde skitda. Å do e precis lika fin va do än har på de på julfestin. <3

Svar: Så ere! :) Åh tack Maria, va du e gulla <3
Saragunmarie

#7 - - Lena Westerlund:

Förstår precis att mamma-jeans inte är lockande. Min inställning till dem var som till mina hemma-mjukis-byxor. 10+ för bekvämlighet. Att sätta magen i ett par mamma-jeans efter att ha kämpat med vanliga är en verklig befrielse. Men underkänt för look. Men det var å andra sidan 2006. Så kanske - bara kanske har de designat bättre nu. Hoppas. Ge dom ändå en chans för det är så skönt att ha jeans som inte klämmer på magen. Och fulheten? Tja --- en tunika till halva låren och i österländsk stil? tex Beror ju på vad man gillar.

Svar: Jag ska absolut ge dem en chans. Men jag är ingen jeans-människa vanligtvis heller, så jag är väldigt skeptisk :D
Saragunmarie

#8 - - Anonym:

Mamliciuos på nätet har massor med ickemammiga mammakläder.mrekommenderas varmt. Man blir ju tokig av att gå med sin avanliga kläder. Endel sprängs dom eller också ser man ut som en fet kossa.

Svar: Det beror ju på hurudana ens "vanliga" kläder ser ut. Hittills har jag kunnat ha mina vanliga linnen och även en del tröjor & klänningar. Mina leggings och lösa byxor går också bra än. Dock är jag i stort behov utav ett par nya tighta byxor nu, så det paret får väl nog bli mammabyxor tror jag.
Saragunmarie