Nåt litet projekt & vinnare i tävlingen

 
Tack för alla fina tips på mitt föregående inlägg! Jag ska prova mig på att virka lite mormorsrutor som kanske ska få bli en filt åt bebbo eller nåt sånt. Det är säkert mer än 10 år sen jag höll i en virknål senast, så det kan nog ta ett tag att komma igång. Och så tänkte jag försöka få tag på nåt fint tyg som jag kan sy ett babynest eller kanske nån mössa av. Jag äger ju faktiskt en symaskin - jag borde bara smörja upp den så att jag törs använda den. 
 
___________________
Nu har jag dragit vinnaren i tävlingen om ett mammaplagg, och den som hade turen med sig den här gången var Marie med motiveringen: "Väntar vårt första lilla knyte nu i december och en amningsblus skulle verkligen inte sitta fel som julklapp. Är fortfarande studerande så hittills har vi fyndat i princip allt begagnat. Har ju redan tur i kärlek men hoppas på tur i spel nu också då :) Roligt att följa med din blogg och dina funderingar om ert knyte!".
 
Stort grattis Marie! Jag mejlar dig. ♥ 
 
 
#1 - - Sara:

Ja, mormorsrutor är kul! Brukar virka några rutor när jag kollar på film. Har kring 60 stycken nu, de ska bli en filt så småningom. :)

Svar: Jag har kommit igång nu och virkat hela två stycken. ;) Det är ju superskoj!
Saragunmarie