Uppdaterar listan åt bebbo

 
Sakta men säkert så får jag bocka av fler grejer på listan. Vi hade planerat in ett besök till Ikea i början på december, men som det ser ut nu så blir det uppskjutet längre fram eftersom vi har andra grejer som vi måste lägga pengar på som det är mer akut med. Det gör ju faktiskt inget fastän inte allt är fixat åt bebbo än, han kommer ju först i april. 
Jag har hittat ett begagnat skötbord som jag ska hämta imorgon, och så fort vi kommer oss iväg till Ikea så hoppas jag att jag får bocka av spjälsäng & klädskåp också. Jag har kollat på nätet vad som finns i lager i Haparanda, och dom här fastnade jag för: 
 
 
Isala klädskåp och Gulliver spjälsäng. Vi tänkte ta bort ena långsidan på sängen och ha den bredvid vår säng så att man inte behöver kliva upp hundra gånger per natt, utan bara enkelt lyfta över babyn från spjälsängen till vår säng. Klädskåpet tänkte jag dela med bebbo eftersom han inte har så himla mycket kläder till en början, så han behöver inte hela skåpet själv ;) Det får stå i vardagsrummet hade vi tänkt. 
  
 

Sen borde alltså dom största grejerna va fixade. Åh vad roligt det är att shoppa åt bebbo! ♥  
 
#1 - - Nina:

En spjälsäng från IKEA får du lätt från nån loppissida, finns massor! Så spar ni lite mer pengar :) Något jag tyckte var super det första 7-8 månaderna var ett babynest (som vi hade i spjälsängen), superenkelt att göra själv dessutom.

Svar: Vi har blivit erbjudna flera begagnade sängar redan, men vi vill nog ha en ny & fräsch säng. Vagn & bärsele har vi dock köpt begagnat. Ett babynest har jag faktiskt funderat på att köpa :)
Saragunmarie

#2 - - Marie:

Smart ide med spjälsängen, samt fin den är och skåpet med, bra att ha en pricka av lista med =D

Svar: Tack :) Ja, en lista underlättar nog! Skulle säkert glömma hälften annars, virrig som jag är, haha!
Saragunmarie

#3 - - Nina:

Vad har ni köpt för vagn? Den kunde du ju skriva ett skillt inlägg om?
Om du inte redan har gjort det.
Hälsar en vagnstokig en ;)

Svar: Vi köpte en begagnad Emmaljunga City Cross, svart. Svårt att säga så mycket om den än då vi inte provat den sådär "på riktigt", men den verkar va stabil och lätt att hantera! :)
Saragunmarie