Vinn gravidblus eller amningströja

 
Nu alla gravida kvinnor och nyblivna mammor där ute - nu har jag fixat ihop den perfekta tävlingen åt er! 
 
I samarbete med Homefun lottar jag nu ut en gravidblus till ett värde av 57,95€ och en amningströja värd 55€.
Jag drar en vinnare på söndag som får välja ett av plaggen. Båda plaggen finns i en rad olika storlekar, så alla kan delta! 
 
 
-För att delta i tävlingen så vill jag ha en motivering om varför just du ska vinna tävlingen. Är du gravid? Är du tillsammans med nån som just fött barn? Har din bästa kompis en bulle i ugnen? 
 
-Sen så vill jag också att ni anger er mejladress så att jag kan kontakta vinnaren. 
 
-Och så är det ju såklart fritt fram att tipsa om tävlingen på era bloggar, det blir jag bara glad åt. Låna gärna bilden då också. 
 
 
Tävlingen pågår fram till 9 november kl. 18.00 finsk tid. Lycka till! ♥ 
 
 
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD! 
 
#1 - - Sandra:

åå! Jag behöver verkligen få vinna en amningsblus! Alla jag hittills har använt är antingen begagnade eller de billigaste som går att få (och med andra ord dålig passform). Med mina små bröst så är precis alla billiga för stora upptill, och en mindre storlek blir obekväma. Ja du hör hur illa ställt det är för småbystade ammande mammor ;)

#2 - - Ida:

Min motivering är att jag har önskt mej just dendär gravidblusen tills magen blir större:) men tyvärr är den lite för dyr för att jag skulle köpa den själv( min ekonomi tillåter tyvärr inte såhär dyra plag):(:( nu håller jag tummar och tår att jag skall vinna denna skönhet!

[email protected]

#3 - - Lina:

Hej! Deltar gärna i tävlingen, är gravid i v 21. Så skulle bli jätte glad om jag vann blusen.

#4 - - Hanna:

En ny amningströja skulle jag behöva! Efter månader av amning så inser jag att jag aldrig har för många. Allt som oftast ligger de i smutskorgen. Hoppas på tur! :)

#5 - - Anonym:

Vilken fin tävling du har! En amningsblus skulle jag behöva.
Äldsta dottern ammade jag i 2 år och ägde aldrig några amningskläder. Nu är yngsta dottern 3 månader och förhoppningsvis blir det många månader ännu med amningen men jag äger bara två amningstoppar. Behöver något som täcker armarna nu i vinter och det är väldigt besvärligt med en vanlig tröja att amma i speciellt offentlig amning :/

[email protected]

#6 - - Jessica:

Jag vill gärna vinna en tröja till min bästa kompis som är gravid nu. Hon har det lite knapert med pengarna och lägger alla extra pengar på den blivande babyn och inget till sig själv. Hon tänker alltid på alla andra före sig själv så jag tycker hon är värd en fin tröja nu när hon är gravid och ska bli mamma😊

#7 - - Karin:

Jaaa jag skulle verkligen vilja ha amningsblusen! Med sonen snålade jag och hade inte ett enda amningsplagg, så nu den här gången skulle det vara trevligt med lite fina amningskläder :)

#8 - - Martina:

Deltar i tävlingen och vill gärna vinna amningstoppen. Nybliven mamma till en dotter på 9 dagar och jag äger ingen amningströja ännu så den skulle absolut komma till användning. :)

#9 - - Nanna:

Jag är gravid och har ännu några veckor kvar till bf. Jag skulle gärna köpa precis en sån randig amningströja som på bilden för den är ju ursnygg. Men det är så sällan jag unnar mig själv något nytt och så dyrt!
Jag hade en liknande tröja då jag ammade storasyster med den råkade snurra runt i tvättmaskinen med dotterns röda strumpor så den grisrosa tröjan har nog sett sina bättre dar!! Den får nog ligga kvar i lådan i garderoben denna gång :) hehe

[email protected]

#10 - - Sabina:

Oi en ny amningsblus är precis det vad jag skulle behöva.. Har endast köpt amningstoppar och blusar som second hand, så tycker att jag skulle vara värd en ny! Speciellt nu då min dotter haft hög feber i flere dagar och vi har varit på sjukhuset med henne etc.. Som tur är hon på bättringsvägen, men detta skulle pigga upp mig efter dessa sömnlösa nätter! :)
[email protected]

#11 - - Madeleine:

Oj, jag sku jätte gärna vilja vinna den på första bilden. Tror den sku passa super bra fast jag även int e gravid nu! :) Och bra att en mage ryms dit under sen den dagen man blir gravid.

#12 - - Josefine:

Hej! Jag är gravid i v. 35 med nr. två och skulle gärna vinna amningsblusen. Jag har kollat på den tidigare i butiken och tänkt köpa men avstått för att jag inte ännu har behövt den, men snart blir det nog aktuellt igen.. :) Håller tummarna! :)
[email protected]

#13 - - Annika:

Ja tack, jag vill delta i tävlingen för att vinna någon av de underbara topparna! Jag är gravid och väntar mitt andra barn i december. Glädjen är stor men tyvärr har graviditeten inte varit lätt och jag har varit sjukskriven länge. Sanningen är den att detta är min sista chans att uppleva en graviditet och få ett syskon till familjen. Jag försöker därför njuta av graviditeten trots allt och hoppas att vi i december har en underbar bebis att lära känna! Fina kläder är ju alltid roligt att pigga upp sig med!

#14 - - Anette:

Min syster väntar barn och ifall jag vinner skulle jag ge henne amningströjan i julklapp.

#15 - - Anna:

Jag vill också delta! :) En amningsblus skulle jag verkligen behöva nu, har för en månad sen fått mitt tredje barn och jag äger inga amningskläder..har nog tänkt köpa flera gånger men har inte haft råd.. så jag hoppas jag har tur nu och vinner. :) [email protected]

#16 - - nattiblanka:

oj ja hoppas på att vinna eftersom jag inte äger ett enda amningsplagg förutom några bhn då och sonen är nu snart ett halvt år :) alla såna billigare amningsplagg som t.ex. finns på h&m är för stora för mej :/ och ekonomin tillåter tyvärr inte dyrare märken :/ hoppas jag har turen med mej denna gång! :)

#17 - - Micaela:

Vilken fin amningströja! Jag vill gärna vinna den. Är gravid med nummer två i vecka 40+5. Börjar minst sagt bli riktigt gnällig och led. Väntan är lång och jag känner mig väldigt negativ. En så liten grej som att vinna en tröja skulle kännas jättestort just nu!

#18 - - Matilda:

Vad fin amningströja! Jag har fått mitt tredje barn för två veckor sen och helammar henne så skulle verkligen vara i behov av en sån! Amningskläder är ju ofta ganska dyra så sällan köper man ju dem fastän man skulle behöva! Skulle bli super glad om jag vann den! [email protected]

#19 - - Mirja:

Ååh vilken rolig tävling! Jag skulle gärna vinna amnings tröjan, eftersom jag ska få min baby om en rejäl månad, och äger INTE ETT ÄNDA amningsplagg ännu. :D och dendär är ju riktigt snygg!
/mimmas.devote.se

#20 - - Therese:

En amningströja är precis vad jag skulle behöva! Fick mitt andra barn för en månad sen och förra gången hade jag inga amningströjor alls. Trodde jag skulle klara mig den här gången också men fattar ärligt inte hur jag lyckades amma 9 månader förra gången utan en amningströja? Tyvärr hade jag foglossning och ryggproblem hela graviditeten nästan och var trött hela tiden så när man äntligen kom sig till stan så orkade jag inte gå i så många affärer och det blev inte köpt någon amningströja. Nu har jag heller inte tid med två små barn att prova kläder så det lär inte bli köpt någon amningströja den här gången heller.

#21 - - Anonym:

Hej. Jag vill gärna vinna amningströjan, har en 7veckors gammal beibi och hel ammar. Äger ändast några ambingstoppar, så en amningströja skull även jag behöva:)

[email protected]

#22 - - Cecilia:

Vad roligt med en tävling. Jag skulle gärna önska mej en amningsblus tills det är dags. Är gravid i v20 nu och halva tiden har gått. Härligt att följa din fina blogg. :)

#23 - - Linda:

Oj vilken passlig tävling. Min lilla inneboende är minst lika ivrig som jag att vinna. Han svänger sig i min mage så hela ipaden hoppar när jag skriver :) om ett par veckor borde han "ploppa" ut. Och jag har inte skaffat några passliga amningskläder än. Är mest nervös för själva ploppandet...

#24 - - Marie:

Väntar vårt första lilla knyte nu i december och en amningsblus skulle verkligen inte sitta fel som julklapp. Är fortfarande studerande så hittills har vi fyndat i princip allt begagnat. Har ju redan tur i kärlek men hoppas på tur i spel nu också då :) Roligt att följa med din blogg och dina funderingar om ert knyte!

[email protected]

#25 - - Linda:

Ååh, ja sko jään vila vinn en amningsjumpper. :) Har en flicko som snaart ä 6 mån. som ja ammar. He sko va så smiidit ti amm om man sko ääg na amningsklääde, men he är int ja jöutist på... Hoppas på tur!! :)

#26 - - Sandra:

Vilka fina tröjor! Jag har fyra kompisar som är gravida och två som har fött barn i sommar så jag tävlar för deras skull. Hoppas det är okej att jag väljer vilken jag vill ha sen om jag vinner :)

#27 - - JessicaK:

Väntar vårt andra barn i december och en amningströja skulle jag minsann behöva, de sitter så mycket bättre än billiga alternativ. :) Och så behöver man inte visa hela sladdriga magen som det blir annars.

#28 - - Maria:

Vi har just fått reda på att vi väntar vårt andra barn och de vore ju helt fantastiskt roligt att vinna en av dessa fina tröjor 😊

#29 - - kairi:

Som gravid för första gången o imorgon i v19 vore det fantastiskt roligt att vinna då jag känner mig lite borttappad i djungeln av mamma- och amningskläder. Dessutom vore det roligt med lite uppiggning då denna tös har känt sig riktigt ful o färglös i många långa veckor nu :/

#30 - - Nina:

En ny å snygg amningströja skulle jag inte tacka nej till :)
Pengarna räcker aldrig till för något annat än mat.

#31 - - Jenni:

En amningströija skulle jag gärna vilja vinna. Har aldrig prövat en sån. Ammar vår son som blir 6 veckor idag. :)

#32 - - jaana:

Skulle jätte gärna vilja ha amningströjan. Skulle underlätta den inte så trevliga amningen.

#33 - - Anonym:

Åh, den fina gravidblusen har jag redan kikat på flera gånger, trots att jag bara är i v. 8 ännu och inte outat vår graviditet till hela världen ;) av samma orsak väljer jag att inte heller kommentera med mitt namn, men vill ändå delta! :)

Skulle vara roligt att ha något fint att slänga på sig under tiden magen växer :) och kanske glömma illamåendet för en stund.

#34 - - Regina:

Jag vill också gärna delta. Jag väntar vårt första barn och båda tröjorna ser fina ut :D

[email protected]

#35 - - Janna:

Jag är gravid i vecka 15 med första bebisen. Det är så otroligt spännande och stort! Jag har hittills kunnat använda alla mina gamla kläder, men den dagen kommer naturligtvis när jag inte mera kommer att komma i dem. Jag skulle jättegärna vinna endera gravidblusen eller amningstoppen, båda skulle ju förhoppningsvis komma till användning! Jag är den första i min släkt och min sambos släkt som är gravid på länge, så det finns heller inte så mycket gravid- och amningskläder att ärva. Jag skulle bli jätteglad om jag vann!

#36 - - Stina:

Roligt med en bloggtävling. Jag är gravid med vårt tredje barn och pengarna prioriteras inte på fina mammablusar eller amningströjor så jag skulle bli överlycklig att vinna en. Har aldrig vunnit nån tävling så nu håller jag tummarna!! :)

#37 - - David:

Jag har en fru som för tillfället är gravid. Hon har inte mått så bra och det skulle vara en positiv chock för henne om jag överraskade henne med kläder! Jag tror hon skulle gilla gravidblusen.

#38 - - JeNNy:

Jag vill gärna ha amningströjan om jag vinner. Har inte köpt nånting åt mig själv under hela graviditeten, bara åt baby nr 2. Det skulle vara kul att unna sig själv nånting för det e alla gravida mammor värda. :)

#39 - - Lina:

Om jag skulle vinna amningströjan skulle jag jättegärna använda den tills jag slutar att amma. Har fyndat boob tidigare på second hand och har goda erfarenheter av märket, men inte unnat mej att köpa nytt. Troligtvis ammar jag inte så länge till i och med att dottern snart är 10 månader. Men tröjan skulle fortsätta få vara i användning, först till min ena syster som har en dotter på 3 veckor nu och sen till andra systern som är gravid nu men ska få sitt barn i juni, så användningstiden är utstakad :)

#40 - - M:

Perfekt! exakt något jag behöver just nu med en tremånaders bebis nu när vi har, äntligen, vågat fara iväg mera bland folk. det är lite klurigt med amningen utanför hemmet då man inte vill visa allt för mycket av sig själv och vill inte heller frysa om magen så då skulle amningströjan komma i väl användning.
[email protected]

#41 - - gravida mamman:

Jag deltar gärna :)
Gav idag min man den bästa farsdagsgåvan som någon kan få: ett pluss på graviditetstestet.Vårt barn ska få ett syskon och vi väntar nu vårt andra barn. Så lycklig över detta! Skulle sitta fint med en fin mammablus som magen ska få växa i. Hoppas på tur.

Vill ännu vara anonym men du har mailadressen :) vid eventuell vinst vill jag inte att mitt riktiga namn anges när allt är så nytt ännu :)