Vecka 18

 
Veckorna går otroligt fort, och nu är jag redan inne på vecka 18. Bara drygt 20 veckor kvar då ♥ 
 
Nu är babyn ca. 20cm lång från huvud till rumpa, och jag kan inte fatta hur hen ryms i magen utan att det syns desto mer. I måndags tyckte jag att jag kände lite rörelser då jag låg på soffan, men jag är väldigt osäker. Jag väntar ivrigt på att få känna nånting tydligt :)
 
Dom senaste nätterna har jag vaknat av en smärta i magen som hållit i sig kanske ett par minuter. Sen har det bara släppt, och så är det som om inget har hänt. Vissa morgnar har jag också haft ett otroligt tryck i magen, nästan som små kramper, som också släpper efter bara en liten stund. Har ni känt nåt liknande?  
 
Jag har inte haft nåt hemskt illamående nu på ett tag, och det är såååå himla skönt. Dock har jag drabbats av en del andra problem som tydligen är vanligt då man är gravid, men det tar jag inte upp här. Jag kan bara säga att jag hellre skulle ligga och spy än att lida av den här senaste åkomman.. 
 
Nu är jag återigen inne i en period då jag gärna skulle köpa allt som har med bebisar att göra. Massa leksaker, kläder, mysiga filtar, osv. Dock har jag hållit emot bra och bara köpt nån enstaka grej än så länge. Imorgon ska vi dock köpa både vagn & gunghäst, så det ska bli roligt :) 
 
 ___________________________
Jag funderar mycket på hur vi kommer att bli som föräldrar. Jag vill såklart bli den bästa mamman vår bebis kan få, och det ska jag alltid sträva efter. Jag tror att jag kommer att bli en mamma som ger mycket närhet & massa kärlek, och som håller hårt på vissa regler utan att va för sträng. Jag kommer säkert att skämma bort ungen lite väl mycket, men ändå se till att hen lär sig vett & hyfs och blir en ödmjuk liten människa med båda fötterna på jorden. 
 
Som Astrid Lingren sa: 
"Ge barnen kärlek, mer kärlek, och ännu mer kärlek - så kommer folkvettet av sig själv."