Diskhjälp

Alltså, jag kan inte fatta att vi har en tom diskbänk hemma hos oss nu?! Den har inte lyckats bli tom en enda gång sen vi flyttade in i vårt hus i våras. Ja, det är sant! Vi har ju ingen diskmaskin, och det har varken funnits tid eller ork till att stå och diska nån lång tid åt gången. 
 
Ja, hur lyckades den bli tom nu då plötsligt? Jo, min lillasyster Anna meddelade igår att hon gärna kan komma och diska åt oss idag eftersom hon inte har nåt annat för sig just nu. Här går ju jag och mår illa dagarna i ända, och Roy sover långt in på eftermiddan efter sitt nattskifte. Så lite diskhjälp satt verkligen inte fel. 
 
Så nu har Anna stått här och skrubbat den äckliga disken i två timmar medan jag satt på en stol och torkade allting vartefter. Jag är oändligt glad för den här hjälpen, nu känns det mycket roligare att bo här igen. ♥