Tolfte veckans klagosång

 
Idag går jag in i vecka 12, och jag mår riiiiktigt illa! Ni vet den där känslan strax innan man spyr - så mår jag största delen av dagarna. Vissa dagar mår jag bättre, men just idag är en sämre dag. Jag hoppas det lättar mot eftermiddan och kvällen, för då har jag planer som jag inte vill missa. 
 
Nåt positivt är ju att jag inte känt mig sådär zombie-trött nu på sistone. Visst är jag trött, men inte mycket värre än vanligt. 
 
I samband med att jag mår sämre och sämre så känns det som att många tar avstånd från mig. Det är ju nu jag behöver er! "Men inte behöver vi ju fråga hur du mår, det kan vi ju läsa på bloggen." -Som om allt kommer fram här?! Besvikelsen är stor just nu. 
 
Well, hoppas ni mår bra ♥  
#1 - - Lb:

Jag har bf 2.4, och jag har vecka 11+6 i dag.. Hur kan du gå in i v.12 i dag om du har bf 9.4??

Svar: Men då är ju du också i vecka 12 :) 11 hela veckor + 6 dagar = du är inne på tolfte veckan. Jag har 11+1 idag. Läkarna räknar ofta hela veckor + dagar, och vi vanliga dödliga brukar säga vilken vecka vi är inne på. Jag kollade upp det hos läkarn senast igår så att jag säkert räknat rätt, och jodå :)
Saragunmarie

#2 - - #:

Det är min 3:e graviditet och någon läkare/gynekolog/barnmorska har aldrig räknat så åt mig!

Svar: Konstigt.. Så gör vi här i alla fall :) Dock är dom ju väldigt inne på det där med fulla veckor + dagar om man inte börjar fråga upp nåt om det själv. Fråga upp det nästa gång och se vad dom säger, eller googla det så får du se att jag inte är enda som räknar sådär :)
Saragunmarie