Uppdatering gällande våra funderingar

Lillskrutten i vecka 10, på mitt senaste ultraljud. På måndag är det dags igen! ♥ 
 
 
Ni kommer väl ihåg det där inlägget jag skrev för ett tag sen gällande några grejer vi funderat över gällande graviditeten och babyn? Här kan ni läsa det om ni missat det. Jag tänkte göra en liten uppdatering av punkterna nu eftersom det hunnit ändras lite. 
 
 
1. Ta reda på kön eller inte? Jag vill ju inte ta reda på kön egentligen, mest för att låta det va så spännande som möjligt. Men Roy tjatar på om att vi nog måste ta reda på det, och jag orkar inte tjafsa om det längre, så jaajaa, vi tar väl reda på det då, suck haha. Ni får gärna slänga in en gissning på om ni tror det blir en kille eller tjej
 
2. Lägga ut bilder på barnet på nätet eller inte? Vi sa från början att vi nog inte kommer att visa ansiktet på babyn på nätet, men jag tror nog att vi kommer att göra det ändå. För om jag känner mig själv rätt så kommer det att tas en hel del bilder, och då finns det nog garanterat såna bilder som jag känner att jag bara "måste" dela med mig av.  
 
3. Att kolla nacksvullnaden på babyn för att utesluta Downs Syndrom. Jag tänker INTE ta fostervattensprovet som ökar risk för missfall, men blodprovet som är helt riskfritt som visar om det ens finns en liten risk att babyn har Downs Syndrom har jag nu tagit. Dock skulle jag aldrig göra abort fastän det visade sig att det var så, men om jag nu skulle få veta att jag ligger i riskgruppen så kan vi ju mentalt förebereda oss på att uppfostran KAN bli lite tyngre än väntat. Det känns bättre att kunna va lite förberedd trots allt. Men som jag sa i det där tidigare inlägget så är barnet precis lika älskat och välkommet ändå fastän det skulle bära på nån sjukdom eller syndrom. ♥ 
#1 - - Ida:

ååh blir ju pikkuliiite bebissjuk när man läser din blogg, fast jag har sagt att jag inte vill ha ungar bara hundar, haha. JAg gissar i detta skede på en pojke :) Lycka till med allt :)

Svar: Haha ;) Tack så mycket!
Saragunmarie

#2 - - Sara:

Du kan ju då hoppas på att lillen har benen i kors när det kollas kön ;) alltid kan man ju inte se det! Jag gissar nu på flicka! :) Vet ej varför, det bara kom spontant. Förresten ett stort grattis vill jag också säga åt er :)

Svar: Haha ja, jag får hoppas på det ;) Tusen tack!! :)
Saragunmarie