Bloggjulfesten, del 1

 
Här kommer de bilder jag tog under gårkvällen. Det kommer dock att komma upp ett inlägg till i nåt skede, med bilder som bl.a. Linda tog. 
 
Julfesten började kl. 18, och jag & Linda kom fram ungefär kvart före. Då var det redan fullt ös inne på Juthbacka Herrgård. Vi blev först fotograferade av en proffsfotograf, innan vi fick gå in i stora salen och ta varsin fördrink (alkoholfri glögg) och leta upp våra platser. 
 
 
3/5 av de duktiga julfest-arrangörerna; Annika, Josefina och Maria. Janina & Carro är de två övriga arrangörerna. 
 
 
Så småningom blev det dags för julbuffé. Tyvärr måste jag säga att jag hade förväntat mig lite mer i matväg för 25€, men alla andra verkar ju hylla maten, så det är säkert bara jag & mina gravid-smaklökar som inte riktigt kommer överrens just nu. 
 
 
Miljön är ju helt fantastisk på Juthbacka Herrgård. 
 
 
Sen höll självaste Malenami tal, och jag fick nog mig en tankeställare. Hon pratade om att bloggar som mest innehåller guldkanter & rosa fluff är viktiga, eftersom det ändå finns så mycket skit i världen. En slagt tillflykts-ort kan man säkert kalla det. Och jag, som alltid har sagt att jag är trött på bloggar där det bara skrivs om glada & roliga saker - just för att livet inte alltid är så glatt & roligt, kom nog faktiskt underfund med att det kan va skönt att gå in på nån sån blogg emellanåt också, bara för att glömma allt det tråkiga för en liten stund.
 
Malenami lottade också ut lite produkter från Cosmetique, och jag blev en av de lyckliga som fick varsin box med hudvårdsprodukter (bilder på den kommer i ett senare inlägg). Sen fick vi efterrätt, och så blev det så småningom lite mer prisutdelning, till tre bloggare som satsat lite extra på bloggen på sistone. 
 
 
En av de tre lyckliga tjejerna var min finaste Linda, som fick ett presentkort till en kosmetolog. Jag tror att alla var mer eller mindre avundsjuka på hennes vinst, men hon förtjänar det verkligen!! ♥ 
 
 
Alkohol plockades fram åt de som ville ha det, goodiebags stod och väntade på alla under granen (ett inlägg om innehållet kommer senare), och Hanna blåste ut ljusen då kvällen började lida mot sitt slut. 
 
 
Och för min del blev det paljettklänning till slut, trots allt. Jag sydde ihop den i urringningen där den spruckit (jag fick förresten frågan "fick du fixat klänningen?" otaliga gånger under gårkvällen, ni är så söta!), och den höll hela kvällen! Jag har inte en enda bild på min kamera där jag ser någotsånär icke-drogad ut, så därför får ni nöja er med en ögonlös bild på mig tills jag fått lite bilder av Linda som jag törs ladda upp här. 
  
 
Jag är supernöjd med kvällen, hela festen var superbra fixad! Tusen tack än en gång till arrangörerna. Ni är super!! ♥ 
 
#1 - - TIDSTJUVEN:

Vilket härligt inlägg om festen. <3
Helt superfina bilder!!

Svar: Åh tack snälla fina :D <3
Saragunmarie

#2 - - Silje:

Så vackra bilder :)
Verkar ha varit en fin blogg julfest - synd att en bor här nere i söder, annars hade jag absolut kommit :)

Svar: Tack så mycket! :) Synd att du inte kunde delta, men det kommer säkert fler chanser :)
Saragunmarie

#3 - - Malin:

Ni ser ut att ha haft det jättetrevligt! Angående maten, har faktiskt reagerat på att kallbordet (förrätten) har sett så fattig ut på bild.Det brukar ju vara stoort förrättsbord på julmiddagar :) betalade ni 25€ endast för maten, eller ingick något annat i priset? T.ex "lön" åt någon (tänkte om Malena tog nåt eller arrangörerna) eller hyra av herrgården?

Svar: Ja, det var superroligt! :) Jag var tvungen att kolla upp det, så 20€ for till mat & hyra :)
Saragunmarie

#4 - - Kitty:

Du har fått så fina foton från kvällen! Roligt att ses igen! :)

Svar: Tack snälla, och detsamma!! :)
Saragunmarie

#5 - - Hanna:

Du va så gulli igår! Så mysig mage :)

Svar: Åh tack snälla!! :') Du var jättefin också!
Saragunmarie

#6 - - anna:

Ååå nej, din blogg är en av de bloggar jag gillar mest JUST för att du är så ärlig och öppen med alla de känslor en dag kan ge. Det finns redan tillräckligt med bloggare som gömmer sig bakom en fluffig perfekt fasad. Tänk på att läsaren endast får det ni skriver för att bilda en uppfattning om era liv. Man känner ju sig jättedålig ibland då man läser vissa bloggar och tycker att de har ett så braaa liv. Men det är ju inte sanningen. Så varför skriva bara om det då för att försöka framstå som någon man inte är? Jag tycker lugnt att du ska fortsätta blogga som förut. Det är det som gör din blogg genuin och det gör att det blir en blogg som man verkligen vill läsa. Sådär annars kan jag säga att du är jättevacker som gravid. Du strålar typ på varje bild :)

Svar: Åh tack, jag får tårar i ögonen av din kommentar <3 Oroa dig inte, jag kommer att fortsätta blogga precis som jag alltid gjort. Jag vägrar låtsas att allt alltid är bra! Men samtidigt förstår jag vad Malena menar också. Tusen tack för din fina kommentar :') <3
Saragunmarie