Jobbig natt

Bilder från Instagram. Inte dagens bild på mig, jag inte riiiiiktigt sådär fräsch idag..
 
 
Åh jisses vad det stormar! Hela natten har jag legat och lyssnat på stormen och varit livrädd att nån av de gigantiska granarna vi har på gården ska falla över huset eller bilarna. 
Dessutom har jag haft sån värk i hela kroppen att jag hållit på bli galen. Om jag lyckats slumra till en sekund trots stormen, så har jag vaknat inom en kvart igen pga. värken. Det gör ont i ryggen, höfterna, låren, vaderna och magen. Helt omöjligt att hitta nån bekväm sovställning.. Jag skulle ge mycket för att kunna lägga mig på mage nu alltså! Det är väl nästan 6 månader sen jag kunnat sova på mage senast, och jag är en äkta mag-sovare. Det är det första jag ska göra efter förlossningen (ja, så fort jag får då pga. snittet).. Åh vad skönt det ska bli! 
 
Igårkväll innan vi gick och la oss så sa jag åt Roy att "nu får bebbo verkligen ta och komma ut, för nu orkar jag inte längre!". Och det känns faktiskt så - som att min kropp håller på att ge upp och att jag inte orkar länge till. Med min förlamning i bagaget blir allt ännu tyngre också, och jag kan nog utan att överdriva det minsta säga att jag har gått genom en jobbig graviditet. Det vet nog ni vid det här laget också om ni följt med här på bloggen ett tag. 
 
Nå, idag glädjer jag mig åt att Roy är ledig så att jag inte behöver sitta ensam hemma i alla fall. Om ni har några filmtips så får ni gärna hojta till. ♥ 
 
#1 - - JENNYH - Mammablogg:

Åh, längtar också till att kunna sova på mage igen! :P

Svar: Jaa, det är så jobbigt då det knappt går att sova eftersom allt är så obekvämt!
Saragunmarie

#2 - - Annika. B:

Filmtips! The best of me. Finns på swefilmer! :) superbra!

Svar: Tack för tipset! :)
Saragunmarie

#3 - - Sandra:

Det är det som är så bra med snitt-ärr, man får göra precis det som man själv tycker att man kan göra. Det känns jättekonstigt att man redan dagen efter ska stiga upp och gå själv till badrummet när man ett dygn tidigare varit uppskuren, men så fort man har klarat av det så får man göra vad som bara känns okej för en själv (så länge man inte använder magmusklerna när man sätter sig upp från liggande. Ajabaja för det! ;) )

Svar: Känns skönt att höra! :) Men huuuuuuur ska man ta sig upp ur sängen om man inte får använda magmusklerna?!
Saragunmarie