Täta sammandragningar & grönt ljus för amning

Bild från vecka 33. 
 
 
Hela gårdagen hade jag sammandragningar med 10-20 minuters mellanrum. Magen var stenhård nästan konstant, och även om de inte alls gjorde ont så började jag ju fundera på om det faktiskt är "okej" att ha så täta sammandragningar i vecka 34? 
Jag har haft sammandragningar i ett par månader redan, men då bara ett par gånger per dag och vissa dagar inga alls. 
 
Idag har sammandragningarna kommit rätt ofta också, fastän jag verkligen försökt ta det lugnt. Jag har också känt smärtor högt upp i magen då jag böjt mig ner och rest mig hastigt. 
 
På eftermiddan bestämde jag mig för att ringa förlossningen (efter att jag inte fått tag i nån på mödrapolikliniken) för att höra vad de tyckte. De sa att jag ska komma in direkt, så mamma ställde upp och skjutsade mig. 
 
Jag blev inkallad nästan direkt, och jag blev undersökt noggrant. Allt såg bra ut, ingen bebbo på väg än. Jag ska dock hålla koll på sammandragningarna, för om de fortsätter så måste jag åka in igen. 
 
Jag fick också veta att jag fått grönt ljus för amningen eftersom det blir lite ändring med min blodmedicin. Det var blandade känslor att få höra det. Det ska självklart bli roligt att få prova på att amma, men efter att tidigare fått veta att jag inte får amma så känns det faktiskt lite konstigt att det plötsligt ändrat. Men som sagt, det kommer att bli lite ändringar med min medicin, så därför blev det plötsligt tillåtet för mig att amma. Så nu blir det att köpa fler amnings-bh'ar och annat som behövs för att det ska gå så smidigt som möjligt. 
 
Ikväll har jag sovit flera timmar, och nu väntar jag bara på att Roy ska komma hem från jobbet. Besöks-statistiken här på bloggen har för övrigt dubblats idag. Nån som vet om jag blivit länkad nånstans, eller hur har alla hittat hit? Roligt hursomhelst. ♥ 
 
#1 - - Sandra:

Sa de inget om det där att du hade sjukt högt uppe i magen? Om jag inte minns fel så var det något som de frågade av mig på varje mödrapoli-besök om jag haft... tror det hade med havandeskapsförgiftning att göra. Men om de inte sa något så var det säkert okej :)
Jag hade också ganska mycket sammandragningar hela andra halvan av graviditeten nu med Milea, men då sprang jag ju efter en 1,5-åring också ;)
NU börjar det ju vara så nära för dig!!! Spännande! :D

Svar: Nej, de verkade inte ta det så allvarligt. Det försvann ju lika fort som det kom, och inget annat tyder på havandeskapsförgiftning heller, tydligen, men om det återkommer så måste jag ju vara på min vakt :) Jag har inte heller tagit det så lugnt som jag borde (det är svårt då vi renoverar och håller på..), så sammandragningarna berodde säkert på det. Idag är dom inte alls lika täta, så med ordentlig vila ska dom väl nog lugna ner sig. Ja, nu är det verkligen spännande! Jag längtar till 12.3 då vi troligtvis får ett snitt-datum :D
Saragunmarie