Nu vankar vi in i vecka 27

 
Välkommen vecka 27! ♥ Här kommer den veckovisa statusuppdateringen.. 
 
Jag är hungrig jämt och springer på toa stup i kvarten. Mår fortfarande illa, men har inte spytt på ett par veckor. Jag känner mig verkligen gravid på riktigt nu! Om jag sträcker ut benen för mycket om morgnarna så börjar dom krampa. Jag går lite som en anka nu då allt blivit tyngre (därav rubriken). 
 
Jag har inga cravings just nu, har inte haft det sen i början då det var smörgåsar & bagels som gällde. Eller ja, före jul drack jag faktiskt lite väl mycket julmust, men jag vet inte om jag kan kalla det en craving? Kanske, nog enligt Roy ;) Och så äter jag rätt mycket mandariner & klementiner. Jag har aldrig tidigare ätit mycket frukt, men jag hoppas att jag ska fortsätta va frukt-sugen även efter graviditeten. 
 
Imorgon väntar ännu ett ultraljud, och det ska som vanligt bli superroligt att få se lillprutten. Jag hoppas att han fortsätter växa i bra takt, och för min del känns det bara bra att han är lite större än normalt eftersom han troligtvis kommer att anlända redan i vecka 38. 
 
Det känns så nära nu. Vi är redan inne i januari, och bebbo kommer troligtvis att plockas ut i mars. Vi har en del kvar att fixa innan han kommer, men det viktigaste har vi ju redan, så man kan nog säga att vi är redo nu. ♥   
 
Jag har funderat på hur sommaren kommer att se ut. Jag vill nog hjälpa pappa med jordbruket som jag alltid gjort, dock blir det nog inte lika intensivt som normalt. Roy kommer ju förhoppningsvis att jobba kvar på fabriken, så jag misstänker att bebbo kommer att få följa med mig i traktorn en del. 
 
Vi har också funderat på att "tänk om det är en liten tjej där inne ändå?". Man vet ju aldrig säkert. Oavsett om det är en mini-Roy eller en mini-Sara så längtar vi nåt fruktansvärt efter mars nu! ♥ 
 
#1 - - netti:

Om du ammar sen så är det att se upp med citrusfrukter första veckorna , det är en sak som många bebisar får ont i magen av :)

Svar: Tack för att du sa till :)
Saragunmarie