Jag vill så mycket

Om inte min ständiga trötthet hade bromsat ner mig så himla mycket, så hade jag nog redan uträttat stordåd. Jag vill så mycket, har så många planer och idéer, men det är så svårt att hitta orken att ta tag i saker och ting då jag ständigt är utan energi. Många små projekt har jag alltid på gång, men det är dom större grejerna som lockar mest, såklart. 
 
Några exempel på grejer jag nån gång i livet vill göra: 
 
1. Starta djurhem, både hemma hos mig (med egen veterinär) och runtom i världen. 
2. Ha en egen gårdsbutik där jag säljer unik inredning, kombinerat med ett café i min trädgård där jag säljer hembakta godsaker. 
3. Ta patent på nån cool uppfinning. 
4. Skriva en låt som blir känd. 
5. Ha egna hästar i ett stall på gården, med anställd personal som ger ridlektioner åt ivriga barn. (Och barnens föräldrar sitter såklart i mitt trädgårdscafé under tiden och äter nygräddad lingonkaka). 
6. Få makten att ändra på lagar och regler här i världen. Då skulle ALLA mördare, pedofiler och våldtäktsmän få dödsstraff, och alla barn- och djurmisshandlare skulle få exakt samma behandling som dom gett barnen och djuren. Jag skulle se till att alla inom vården får högre lön (inkl. brandmän och poliser) samt plocka ut "fel" personer från vårdtjänster. Jag skulle också införa en lag på att man inte får ge bort kattungar och hundvalpar gratis - det skulle minska risken rejält att dom hamnar i fel händer. Ge bättre lön åt bönder som sliter ihjäl sig för att andra ska ha mat på bordet, för utan bönder finns ingen mat - det är ni väl medvetna om? Och så skulle jag byta ut Putin mot en vettigare människa. En sån som han ska inte sitta i maktposition! 
7. Bli utbildad formgivare och få ett bra jobb inom inredningsbranschen. 
8. Införa ett system som ger högre säkerhet i skolor och minskar mobbning. 
 
Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men dom här åtta punkterna är såna som jag på ett eller annat vis skulle vilja genomföra nån gång i livet. 
 
Kom ihåg att inget är omöjligt! 
#1 - - Anonym:

Dödsstraff känns ju modernt...

Svar: En del förtjänar riktigt uråldriga straff!
Saragunmarie

#2 - - Fundersam:

Dödsstraff? Låter lite väl enkelt, jag anser inte att det är ett straff, de slipper ju undan då. Håller man dem i liv så lider de ju mera, än ifall man tar livet av dem, för då får de ju bara "smita ifrån" sina synder..so to say.
Sen att ha hjärtat att ta livet av andra, det gör ju inte en bättre än vad de är. Man sänker sig till deras nivå, även mördare å våldtäktsmän/kvinnor har ju någon som älskar dem fastän man inte skulle tro det. Om man tänker lite större. Kanske kunde du komma upp med ett riktigt straff, å inte dödsstraff.. för som den här andra kommenterade, inte riktigt modernt. Att stena nån e ju inte heller modernt.. men händer än idag. Tyvärr. Förstår inte varför man skulle uppmuntra att mörda, och speciellt inte om man är emot mord.
Du får gärna berätta hur du tänker när du vill införa dödsstraff?

Sen att ge samma behandling åt barn-djurmisshandlare så kanske har motsatt effekt, de kunde dessvärre njuta av det, låter sjukt, men så kan det vara.

Det är nog inte bara Putin som är problemet här i världen, finns så många ledare som inte riktigt skulle böra vara i den maktpositionen de är. T.ex. Nordkoreas ledare eller Chinas.. finns mycket som borde förändras.

Skulle vara roligt om du skrev ett "politiskt inlägg"

Svar: Jag förstår vad du menar, och jag håller med dig till viss del. Dock tycker jag att om man har tagit nån annans liv så har man ingen rätt att leva vidare själv heller. Det allra bästa vore väl att låsa in alla förbrytare för resten av deras liv, men i praktiken skulle det inte fungera så.
Putin är absolut inte den enda som missbrukar sin maktposition, men hans sjuka åsikter och handlingar är väl kanske de som är mest aktuella just nu.

Hela det här inlägget får tas med en nypa salt. Det var mest spontana idéer, skrivna rakt ur huvudet. Hade jag suttit ner och tänkt genom allt noggrannare så hade nog inte det här inlägget sett ut exakt såhär. DOCK står jag fast vid vad jag tycker, trots att en del grejer kanske inte skulle fungera i praktiken.
Saragunmarie

#3 - - Juliaj:

Dödsstraff är jag totalt emot! "Har man tagit någon annans liv har man inte rätt att leva vidare själv", vem har rätt att bestämma så över någon annans liv? Att det är ett brott att ta någon liv är självklart, men att därifrån ta sig rätten att ta ytterligare ett liv (om vi hade haft dödsstraff) är alldeles snedvridet och ologiskt. Jag har själv blivit utsatt för trauman under halva mitt liv, saker som är obegripliga (ja, det är en av dina punkter där du anser dödsstraff vara lämpliga) och jag skulle aldrig för mitt liv vela se honom död. Folk förändras, och folk förbättras. Oftast gör förövarna saker pga av diverse anledningar, det finns en människa bakom. Läs boken "dead man walking" så ska du se att även du kan bli lite mer ödmjuk.

Svar: Jag är alltför ödmjök oftast, faktiskt. Men då det kommer till våldtäkter, mord och sånt, så är jag allt annat än ödmjuk. Som jag redan skrev som svar åt en annan, så vore nog kanske inte dödsstraff en bra utväg trots allt, men straffen överlag borde stärkas rejält. Jag menar, det finns dom som mördat flera människor och som släpps fria efter bara ett par år. Det är ju bara så sjukt..
Saragunmarie