Pride-festivalen kommer till Jakobstad

google.com 
 
25-26 juli ordnas Pride-festivalen för första gången i Jakobstad. Det har varit en himla massa stohej kring detta. Grejer som "Jeppis blir förstört" och "jag kommer att dissa hela Jakobsdagarna bara pga. detta!" hörs överallt. Är folk i dagens läge, år 2014, verkligen så trångsynta som det verkar? 
 
Jag kommer med glädje att delta i trum-paraden för att visa att jag stöttar & accepterar homosexuella, bisexuella och transsexuella (eller kort sagt - HBTQ-personer), och jag hoppas att ni också gör det! 
 
Jag har under mina 23 år på jorden haft många diskussioner med folk som uttryckt sig spydigt ang. personer med annan läggning än de själva. Jag kan bara inte va tyst om jag hör att nån kritiserar t.ex. homosexuella. Många äldre har sagt åt mig då just den där typen av diskussion startat att "då vi var unga så fanns inga bögar!", och jag har bestämt sagt att "det fanns det visst det, men ingen vågade komma ut med det eftersom dom antagligen hade blivit skjutna på fläcken!". Jag har dock mer förståelse för att äldre människor kanske inte förstår & accepterar på samma sätt, men jag blir rosenrasande då nån (oftast nån yngre person) häver ur sig "jävla gay!" eller nåt annat elakt gällande HBTQ-personer. 
 
Kära vänner, vi lever nu på 2014. Släpp era fördomar och ACCEPTERA att det finns olika sorters människor. Alla är lika mycket värda, och alla har rätt till att leva ett liv som innehåller kärlek - oavsett om det är mellan man och kvinna, man och man, eller kvinna och kvinna. För ja, det handlar om KÄRLEK, inte om sex! 
 
 
 
Om ni också har planer på att delta i Jeppis Pride, så ska ni gilla den här sidan på Facebook - länk
#1 - - Hanna :

Bra skrivet, håller helt med!

Svar: :) Tack!
Saragunmarie

#2 - - Linda:

bra skrivet :) ja håller å med!

#3 - - maria:

måste bara titta in och säga att det var fint sagt! :-)

#4 - - Sara:

Bra skrivet!

#5 - - Anonym:

härlig blogg

#6 - - Anonym:

Bra skrivet! Vi är alla människor gjorda av kött och blod. <3

Svar: Exakt, tack så mycket! <3
Saragunmarie

#7 - - Nalliiz:

Jätte bra skrivet och jätte fina bilder :)

#8 - - Sara:

Bra skrivet, jag håller med!