Kvällens fundering..

 
-Varför klär folk automatiskt av sig då de ska ta sina magbilder? Jag menar, varför står man och poserar i bara underkläder? Magen syns väl lika bra fastän man behåller sina byxor på? Tänker man att "nu ska jag fota veckans mage, så nu drar jag av mig byxorna"..? Jag har t.o.m. sett bilder då folk fotat sin gravidmage då de varit spritt språngande nakna, och bara hållit händerna för de mest privata delarna.. Jag låter som värsta moralkärringen nu, men jag undrar bara vad som är grejen med det? Alla får såklart göra som de själva vill, men jag vill gärna höra era tankar om saken. 
 
#1 - - Siri |Diabitfit|:

Undrar detsamma :O

Svar: Skönt att höra att jag inte är den enda med dom funderingarna :D
Saragunmarie

#2 - - Carro:

Själv tog jag oftast bilder på hela kroppen, inte bara magen. Och eftersom alla delar av min kropp förändrades under graviditeten, benen, rumpan, armarna och förstås magen, ville jag föreviga och jämföra det- och de syntes inte om jag hadd massa kläder på :) Sen tror jag att kändisar och såna vill vara nakna på sina bilder eftersom det kanske är första gången som de ställer upp på en fotografering för sin egen skull, för att få visa upp magen de är stolta över, och inte för "tittarens" skull. Alltså inget sexuellt över bilden, utan endast för att de själva är stolta, om du förstår hur jag menar..

Svar: Jo jag förstår, och det är absolut inget fel med det. Jag har bara undrat över hela grejen, men nu fick jag ju en annan bild av det :)
Saragunmarie

#3 - - M:

Det är ju inte bara magen som ändras när man är gravid. Kanske man vill visa upp andra kroppsdelars förändringar på samma gång och det syns bäst utan kläder som skymmer? :D

Svar: Ja, så kan det säkert va :)
Saragunmarie

#4 - - Linda:

Jag tror he e för att he jo int bara magan som ändrar under graviditeten, utan även resten av kroppen, å tå får man kanski bäst bild genom att ta åv se klädren? i dont know :D man vill kanski vis hejla sin "gravidkropp" :)

Svar: He kan händ :) :)
Saragunmarie

#5 - - Annika:

Har också alltid undrat det samma, jag brukar bara bra upp tröjan, för magformen brukar synas bättre då. Gillade magen. Men kom mig inte för att ta bort byxorna för det. :) Sen tycker jag att nakenfotografier när man e gravid e väldigt vackra. Alltså att man täcker/poserar så att nipplor och muffen inte syns. Muffen? Varför sa jag så. Vad kallar jag det egentligen? :)

Svar: Jag tycker också att såna fotografier är vackra, men jag har aldrig riktigt fattat poängen med dom :D Jag skulle nog aldrig få för mig att dra av mig alla kläder bara för att jag är gravid. Magen vill man ju visa upp, men jag har aldrig fattat varför byxorna måste av bara för att fota magen. Dock har ju flera sagt åt mig nu att det beror på att hela kroppen ändrar under en graviditet, så det är väl det som är orsaken då :)
Saragunmarie

#6 - - A:

Jag gjorde det för att vi alltid tog bilderna på morgonen, direkt jag steg upp. Tror ganska många tar bilderna när de nyss stigit upp, ska/har duschat eller ska gå och sova. Det syns även bättre hela magens form ju mindre kläder man har :)

Svar: Tack för ditt svar :)
Saragunmarie

#7 - - therese:

Jag har undr båda mina graviditeter mest tagit bilder med kläderna på. Nån enstaka har jag haft bort byxorna på men då är det nog just innan dusch eller likanade. Första graviditeten fick jag rejält med bristningar och då hade jag bara upp tröjan för att ta foto av magen så jag själv skulle kunna se var det kommit nya bristningar oh hur mycket det faktiskt var. Men nu andra gången fick jag inga nya och har nästan bara bilder med kläderna på.

Svar: Tack för ditt svar :)
Saragunmarie