Årets överraskning

 
Igår (lördag) fick jag världens chock. Jag har nog inte ännu riktigt kunnat smälta det och ta in vad som faktiskt hände. Vi tar det från början. 
 
Jag hade planerat in en träff med Linda, hon skulle komma hem till oss en stund för att ge alla bilder från gravidfotograferingen. Hon kom som planerat, och jag kände mig som en skunk som varken orkat duscha eller dra på mig hela & rena kläder. Nå, huset var ju städat i alla fall. Jag hade lyckats somna en stund innan hon kom, och det var ju en himla tur kan jag säga nu i efterhand. 
 
Vi satt i soffan och pratade en stund och kollade genom en hög med bilder som hon printat ut åt mig (ni ska få se sen). Plötsligt sa hon "Jag har en överraskning åt dig. Du måste följa med ut till bilen". Jag var på väg att hoppa ner i mina gummistövlar för att följa med ut, men så sa hon "Du måste klä på dig ordentligt. Vi ska köra iväg en sväng". DÅ blev jag nervös och började fråga ut henne rejält, men jag fick inga ordentliga svar. Jag frågade om jag måste byta om (jag hade alltså ett par slitna leggings och en tröja med hål & målarfärg på mig), och hon sa att jag nog kan lägga en klänning på mig. "Ska jag fotas?" frågade jag, och hon sa "kanske". Jag fick smått panik och låste in mig på toan för att snabbt fräscha upp mig. Vid det här laget började jag misstänka att vi skulle träffa nån, men jag kunde inte tänka riktigt klart och hade fortfarande ingen aning om vad som väntade. 
 
Vi åkte iväg, svängde in på mina föräldrars gård, och då jag öppnade dörren så stod en hel hög med bekanta ansikten och ropade "Surprise!!". Jag såg säkert ganska chockad ut, och jag skakade som ett asplöv, haha! 
 
 
 
Jag överöstes med kramar & presenter, och alla väntade tålmodigt medan jag öppnade paket efter paket och förvånades för varje fin grej. Jag blev verkligen rejält bortskämd, och paketen innehöll massa sånt som vi verkligen behöver inför bebbos ankomst! 
 
 
 
Sen var det dags att hugga in på alla godsaker som stod framdukade, och det var inte lite! Salta pajer, sallader, cupcakes, kex, cakepops, och allt möjligt en höggravid tjockis kan behöva. Tyvärr orkade jag inte smaka av allt, men gott var det minsann! 
 
 
Bilden på cupcaksen här ovan har Linda fotat, plus en del av de andra bilderna i det här inlägget. Resten är fotade med min kamera av olika personer. 
 
 
En blöjtårta hade dom fixat åt mig också. Så himla fin! ♥ 
 
 
 
Sen lekte vi bl.a. "sätt nappen på Wilton", "gissa Wiltons födelsevikt, -längd & hårfärg" och hade frågesport. 
 
 
 
Jag var så otroligt trött, men det blev inte en enda tråkig stund, så jag lyckades hålla mig vaken ;) Jag fick så himla fina presenter, här nedan ser ni en del av dom. 
 
 
 
Tusen tack än en gång till alla inblandade! Jag kan ännu inte förstå att ni hade fixat allt detta åt mig. Ni är bäst!! ♥♥♥ 
 
#1 - - Linda:

Du va nou verkligen värd att få skämmas bort ordentlit :) <3

Svar: Tack gumman :D <3<3
Saragunmarie

#2 - - Kajsa:

Åh, vad kul med babyshower! :) Ni ser ut att ha haft det riktigt trevligt.

Svar: Ja, det var riktigt skoj! :)
Saragunmarie

#3 - - lillHill:

Oj, vilken härlig överraskning! :)

Svar: Verkligen! :)
Saragunmarie

#4 - - Amanda:

Härligt med babyshower! Trodde bara sånt hände på film. :D Kunde du fota alla presenter så att nyfikna jag får se? ;D

Svar: Verkligen! :) På bilden finns det mesta med. Det fattas några par strumpor, några bodys, en bok, en matskål, hygienartiklar, nappar och nåt mjukisdjur. Resten borde finnas med :)
Saragunmarie

#5 - - Johanna:

Va fin bild på dej när du håller i de små skorna, du ser så naturlig och lycklig ut! :)

Svar: Åh tack snälla :D
Saragunmarie