Det här måste vi ännu köpa åt bebbo

 
1. Dopklänning. Ja, det är ju inte så bråttom med den än, men så småningom ska den ju köpas. Vi vill inte ha en vanlig vit med ljusblått band som "alla andra" har, utan den här som är i linne tror jag vi ska köpa. Med beige band, precis som på bilden! Den finns här. 
 
2. NäsFrida. Då bebbo blir snorig så är en nässug säkert guldvärd, och jag vill ha en i förväg så att den finns till hands så fort den behövs! Finns på apotek.   
 
3. Påslakan-set. Vi behöver mer lakan till spjälsängen, främst påslakan. Det här setet på bilden är ju himla fint, men lite väl dyrt. Nåt liknande hittas säkert nånstans i nån fysisk butik i närheten. Det här setet finns här
 
4. Gråtlarm. Jag var på väg att köpa ett begagnat, men Roy vill att vi ska köpa ett nytt. Kanske det här från Philips skulle va nåt? Finns här
 
5. Fårskinnspläd. En varm & gosig fårskinnspläd (gärna äkta) vill vi ha i vagnen. Den kan ju användas på många sätt, och hålls fin i evigheter. Kanske Brännåkers har nån skinnpläd vi kunde köpa? 
 
6. Nappflaska i glas. Vi har redan en nappflaska i plast, men jag är smått allergisk mot plast & alla gifter som det innehåller. Den här superfina glasflaskan med silikon runt ska jag beställa hem. Helt fri från gifter och kemikalier. Den finns här
 
 
Förutom allt detta så behöver vi ännu köpa nattlampa, badbunke och skötbords-underlägg. Sen borde det mesta va fixat! 
 
#1 - - Sandra:

Aj bra att du påminde mig, måste köpa lite tyger till fler påslakan! :) Sydde ett par stycken o det var så enkelt så satsar på att sy själv, när jag för en gångs skull blivit inspirerad till det. Har 2 set med påslakan nu så behövs nog lite till :)

Näsfrida finns förresten också i Prisma! :)

Svar: Vi har också bara två set, så åtminstone ett till måste vi köpa :) Tack för tipset, jag ska kolla vid Prisma nån dag!
Saragunmarie

#2 - - Carolina:

Glasflaskorna finns oxå hos verkkokauppa.com där köpte jag åt min dotter kostade om jag minns rätt runt 20€

Svar: Tack för tipset! Nu tycks dom va slut där, men jag hittade massa annat fint istället :D Jag visste inte att Verkkokauppa hade så mycket bebisgrejer, så tack!! :)
Saragunmarie

#3 - - Sonja:

Ett sådant gråtlarm har vi också och är jätte nöjd med det. Rekommenderas varmt. :)

Svar: Tack för hjälpen! :)
Saragunmarie

#4 - - M:

ja gilla int heller plastflaskorna.. men dottern orka int äta ur glasflaskorna.. de tydligen myki tyngre att suga ur glasflaskorna,men de är bättre för magen.. mindre luft..!
Ett tips är att ha många flaskor i användning så behöver du int diska/koka nattetid..vi har 4 flaskor i användning :)

Svar: Tack för tipset! :)
Saragunmarie

#5 - - Lena:

Förlåt, är kanske fult att göra reklam men vill ändå säga att också hos Happy Monday har vi Lifefactorys produkter :)

Ha en riktigt bra dag :)

Svar: Ingen fara alls :) Jag ska kika in!
Saragunmarie

#6 - - Marie:

Vi har också köpt just det gråtlarmet eftersom många rekommenderar dem så jag hoppas det stämmer! Om du har extra "vanliga" påslakan så är det himla lätt (och syns inte om man syr lite snett..) att sy om dem till två i babystorlek. Jag vill alltid ha två likadana set i dubbelsängen och då blir ju ändå aldrig de där ensamma lakanen använda. Men det gula från Majvillan har jag nog drömt om lite ändå :)

Svar: Ja, jag tror vi köper det där gråtlarmet vi också eftersom så många rekommenderat det :) Jag äger tyvärr ingen symaskin för tillfället, men tack för tipset, det kanske kan behövas nån gång! Och ja, Majvillans lakan är ju såå fina :)
Saragunmarie

#7 - - Janica:

Vi har å en likadan babyvakt som du har på bilden, och e jättenöjd me dem! Enda dåliga e att han delen som ska vara i vagnen e jätte klumpig, nu tå Melvin snart e 8 månader å sover me halarn på ere jätte trangt runt huvu hans i vagnen tå vakten e tär. Om ni sen köper en sån så måst ni köp egna laddningsbara batterier till vagndelen, di följer int med å e int samma storlek som i föräldradelen. :)

Svar: Tack för hjälpen :)
Saragunmarie

#8 - - kajsa:

bästa babyvaktern, rekommenderar den!

Svar: Tack för hjälpen :)
Saragunmarie