Expert på att vända dygnet

Två av mina senaste bilder från Instagram. Följ mig @saragunmarie om ni vill. ♥ 
 
 
Eftersom Roy jobbar tre-skiftes så går hans helger alltid mer eller mindre ut på att vända dygnet så att han är redo för en ny arbetsvecka med helt nya arbetstider sen. Nu då jag är ledig och inte har så mycket tider att passa så har det blivit lite samma grej för mig. Jag påverkas enormt av Roys dygnsrytm. 
 
T.ex. igårkväll gick Roy och la sig kl. 19, och jag kämpade med att hålla ögonen öppna till 21. Sen steg vi upp runt 4-tiden inatt och åt smörgåsar & såg ett avsnitt av Locked up abroad. Sen gick vi och la oss strax innan 6 igen, och kl. 10 väckte Roy mig. Ja alltså, man blir ju förvirrad med mindre ;)
Nu sitter jag här och känner mig relativt utvilad trots att det blev en natt med ganska vrickade tider. 
 
Idag väntar ett besök både till rådgivningen och kosmetologen. Mer om det får ni läsa ikväll. 
 
#1 - - sussu:

voi snyggo! <3

Svar: Men taaack :D <3
Saragunmarie

#2 - - Therese:

Hej! Angående tiderna man sover nu den sista tiden som gravid så försök ( mest för din egen skull) att hålla ganska lika tider eftersom bebisen i början ofta är anpassad just efter samma tider som du varit vaken och när du sovit. Så om du är vaken mycket på natten på slutet så är risken stor att du får börja med att vaka eftersom bebisen inte direkt har någon egen dygnsrytm utan följer mammans från när den var i magen :)

Svar: Jo tack, jag har tänkt på det. Den här natten var ett extrem-exempel :D Varje natt ser inte ut sådär, som tur är! Jag har dock haft svårt att sova hela nätter på sistone pga. att det är så obekvämt att ligga, och så måste jag springa på toa stup i kvarten. Men jag ska tänka på det extra mycket nu framöver. :)
Saragunmarie

#3 - - therese:

Jo vet precis hur nätterna blir när man är höggravid och inte kan svänga sig som en normal människa i sängen ;) känner sig som världens största flodhäst när man ligger där och försöker gunga sig runt till andra sidan och när man nyss somnat så vaknar man igen och ska på wc i stället ;) men håll ut de blir bättre man känner sig så smidig när man slipper magen efteråt :)

Svar: Ja jisses, det är ju värsta träningspasset att vända sig i sängen, och för att inte tala om att ta sig upp i sittläge. Haha! :D
Saragunmarie