Vecka 35

 
Så vankar vi in i vecka 35. Nu är det inte mycket kvar alls. 4-5 veckor gissar jag på. 
 
Mitt mående är i princip som tidigare, dvs. illamående nästan dagligen och tungt & bökigt att röra mig. Tröttheten har blivit värre nu, jag är så fruktansvärt trött hela tiden.. Ryggen krånglar mer nu också. Den värker uppifrån & hela vägen ner. En ordentlig massage skulle verkligen inte skada. 
 
Inatt kände jag för allra första gången då bebbo hickade. Hittills har jag bara hört det om han råkat hicka då vi lyssnat på hjärtljuden vid rådgivning, och i måndags hördes det då jag satt i ctg-kurvan i Kokkola. Men nu kände jag det alltså för allra första gången. ♥ 
 
Han fortsätter leva loppan där inne. Han är så vild att läkarna alltid skrattar då de ska ta ultraljud på mig. "Oj oj oj, det var en vild krabat" har vi fått höra otaliga gånger redan. Mamma säger att jag var precis likadan, så vi får se om han ärver mitt temperament då också.. Liiiite skonad tycker jag att han kan få bli, för det här humöret är inte alltid det lättaste att hantera.. Haha! 
 
En äcklig halsbränna har jag förresten drabbats av nu också. Den håller i sig dygnet runt, och det enda som lindrar den lite är isglass. Så ni kan tänka er att det blir några isglassar per dag.. T.ex. inatt vaknade jag och kunde inte somna om pga. halsbränna, så då satte jag mig i ett beckmörkt vardagsrum och åt isglass mitt i natten. Sen somnade jag på soffan, och där sov jag faktiskt bättre! Jag överväger faktiskt att börja sova på soffan eftersom den är hårdare och ger mer stöd åt ryggen. 
 
Det här blev flummigaste vecko-inlägget nånsin, men jag är lite frånkopplad just nu. Det är på bättre sidan om jag ens vet vad jag själv heter känns det som.. :D 
 
#1 - - Anonym:

Planerat snitt brukar oftast bli i v. 38 sade de åt oss om ja minns rätt. Har du testat att köpa Rennie på apoteket mot halsbrännan? Det körde jag med och det funkade bra för mig.

Svar: Nånstans vid 38 eller 39 fulla veckor borde det bli. Och eftersom jag går in i vecka 35 nu (och alltså har gått 34 fulla veckor) så är jag ju 38 fulla veckor gången om 4 veckor. Så 4-5 veckor stämmer nog ganska bra för snittet. :) Nej det har jag inte testat, så tack för tipset!
Saragunmarie

#2 - - JeNNy:

Ååh jag har v. 39+6 idag. Hoppas han vill komma ut snart, har så svårt att gå pga ryggen.

Svar: Oj oj oj, spännande!! Då kommer han nog snart :D Lycka till!!
Saragunmarie