Bittergök

 
Jag är inne i en jobbig period just nu. Jag är arg & irriterad jämt. Den här hemska tröttheten är säkert största boven till mitt humör, men jag kan inte låta bli att bli irriterad på mig själv då jag går runt och beter mig som en trotsig tonåring hela tiden.. 
 
Jag känner mig dessutom som en gammal gumma på alltför många övervikts-kilon just nu.. Jag snubblar och går in i väggar & bord hela tiden. Mina stackars tår får ta smäll efter smäll, och jag har inte ens vågat kolla hur många blåmärken jag har på röven efter att ha halkat omkull otaliga gånger. Jo, jag ÄR försiktig, men jag har ju försämrad balans & motorik redan efter min stroke, och nu har allt bara blivit dubbelt värre på sistone.. 
 
Trots mitt hemska humör så finns det faktiskt några grejer som piggar upp mig och gör mig riktigt glad för stunden, och de är: 
-Bebbos kullerbyttor. Jag kan ju inte låta bli att skratta och känna mig löjligt lycklig då jag känner hur hela magen hoppar då lillskrutten busar på där inne. ♥ 
-Mejl från personer som berättar hur mycket de gillar mina ljusstakar. Jag blir så otroligt glad då jag får respons på det jag gör, t.o.m. den argaste tjockisen blir glad av sånt. ♥ 
-God mat. Alltså haha.. Jag måste skratta åt mig själv. Men eftersom jag går runt och är hungrig hela tiden så finns det banne mig inte mycket som känns bättre för stunden än att få hugga in på en god lövbiff, en flottig hamburgare eller en fräsch sallad med massa kyckling. Synd bara (eller kanske tur?!) att jag avskyr att laga mat själv, annars hade jag väl bosatt mig vid spisen vid det här laget. 
 
 
Idag blir det ett besök till Vasa. Jag måste köpa mer material till ljusstakarna, och Roy ska ha lite nya kläder. Det brukar va ren & skär plåga att gå med Roy på stan då han shoppar, men som tur är så händer det ju ungefär en gång om året ;) Vilken tur att Arnolds är centralt så att jag kan sitta där och vila mina fötter (och äta bagels & frozen yoghurt) mellan varven. 
 
Ha en fin måndag alla!!
 
#1 - - Oslofru:

Hoppas du får en strålande fin måndag :)

Svar: Tack detsamma!! :)
Saragunmarie