Lite frågor & funderingar

 
Om det finns nån där ute som kan svara på detta så blir jag superglad. Jag har googlat och läst på massa forum, men inte blivit det minsta klokare. ↓ 
 
-Kan man använda brun-utan-sol då man är gravid? En del säger att en del ämnen som finns i b.u.s.-produkter går ut i blodet och kan påverka fostret, och en del säger att det absolut inte är nån fara eftersom krämen stannar på yttersta hudskiktet. Själv tycker jag att det borde va farligare att t.ex. färga håret, men hojta gärna till om ni vet. 
 
Och så funderar jag över detta.. ↓ 
 
-Finns det nån butik i Jakobstad eller Kokkola som säljer hängselbyxor (jeans) för gravida? Jag har hittat på nätet, men behöver ett par om bara några dagar, så jag hinner inte beställa. Eller om det är nån där ute som har ett par begagnade som bara ligger och samlar damm så får ni gärna hojta till. 
 
Hjälp en stackars hormonstinn tjockis med sina livsviktiga funderingar.. 
 
#1 - - Malin:

H&M i Kokkola har kanske? Såg ett par på en facebook loppis också här om dagen, löns att kolla runt på de loppisarna! Tror det var H&M mama.

Brun utan sol tycker jag skulle vara ok att använda nån gång. Men då är jag ju en av dem som färgar håret under graviditeten också! :)

Svar: Tack, men jag hittade faktiskt ett par på HalpaHalli idag som får duga tillsvidare :) Jag har också färgat håret under graviditeten, och i mina öron låter nog det värre än att använda b.u.s.. Men det tåls ju att kolla upp i alla fall :)
Saragunmarie

#2 - - JENNYH - Mammablogg:

Aldrig hört det där om BUS, låter konstigt, jag använder det en del dock inte varje dag :P

Svar: Jag har inte använt det, men skulle gärna smörja in mig ett varv innan jag ska på gravid-fotografering.. Jag skulle inte ha tänkt på att kolla upp det om inte pojkvännen skulle ha sagt att jag måste göra det. Så nu är jag nojig & tveksam på om jag törs använda det..
Saragunmarie

#3 - - JENNYH - Mammablogg:

Jag tror inte på att vara sådär extremt petig med allting.. :-) jag äter inte lax pga listeria risken (å skulle inte äta kallskuret kött osv om jag åt kött överhvudtaget :P) men i övrigt tycker jag att en del grejer är överdrivet. Det handlar ju lite om vad krämer m.m innehåller, men det är ju något man bör tänka på när man inte är gravid också eftersom det går ut i blodet då med. Ansiktskrämer och hudlotions...

Svar: Jag tror inte heller på det där med att va extremt noggrann.. Till slut finns det inget man kan äta och inget man kan göra.
Saragunmarie