Rådgivningsbesök

 
Ja, det blev täta besök till rådgivningen nu. Men besöket i fredags var ju inte inbokat på förhand, utan jag åkte ju in bara för att kolla blodtrycket eftersom jag haft sån hemsk huvudvärk på sistone. Dagens besök var däremot inbokat långt på förhand, men det mesta blev ju trots allt kollat i fredags, så idag tog vi bara nåt blodprov & urinprov, lyssnade på hjärtljuden och funderade kring mammaledigheten & sockerbelastning. Allt såg bra ut även denna gång. 
 
Nu har jag bokat tid till sockerbelastningen, så nästa vecka är det dags. Usch, jag ser verkligen inte framemot det, men det är väl bara att bita ihop antar jag. Om just den dan är en sån dag då jag mår extra illa, så kommer jag garanterat att spy av att dricka den där sörjan.. :( Så håll tummarna för att jag får må hyfsat bra just den dan! Är det nån av er som varit på sockerbelastning och kan berätta att det inte är så hemskt som jag inbillar mig? 
 
#1 - - Sonja:

Jag har vari på sockerbelastning för int så läng san. Ja mådd riktit ill ade fösta tin som gravid som du å. Men he är int så faalit som folk seir. Men begär att du ska få slipp å ligg så äre hundra gang betär reij. He jor ja å ja somna å sov nästan heila ade tidn ja sko va tär. Liti ill måådd ja men int så ja sko ha spyydd fast e va stygg. :)

Svar: Tack för tipset :)
Saragunmarie

#2 - - N:

Jag har varit på sockerbelastning i somras då jag var gravid. Jag tyckte det var hemskt. Började må illa av dendär drickan :(

Svar: Uschdå :/ Jag hoppas att jag inte börjar spy åtminstone..
Saragunmarie

#3 - - M:

inte alls så hemskt! glukosen e ju jättejättejättesöt att dricka där direkt på morgonen så det är liiiite otäckt men sen är det ju bara att vänta tills alla blodprov är tagna. här i vasa fick man ett eget rum med tv o säng så jag hade det iaf bekvämt. ett tips är att ta med något du kan äta direkt efter alla blodprov så känns det bättre sen.

Svar: Tack! :)
Saragunmarie

#4 - - Lotta:

Det är verkligen int så hemskt som man tror före :) Var i december på sockerbelastning vid Malmska. Man ska bara dricka några små muggar med sockervatten. Jag fick sedan fara o sova i labbens lilla vilorum där jag sov dom två timmarna. Mitt i kom skötaren o ta blodprov, så somnade jag om o vaknade då sista blodprovet skulle tas. Det värsta var att måsta vara så länge oätet. Lycka till!

Svar: Tack! :)
Saragunmarie

#5 - - JENNYH - Mammablogg:

Usch skulle aldrig klara av att dricka sån där hemskt skit =/ hoppas det inte är så illa som folk beskriver det!

Svar: Haha, vi får verkligen hoppas det ;) Nå, värre än gastroskopi kan det ju ändå inte va!
Saragunmarie

#6 - - JeNNy:

Jag va i v. 27. Tyckt int det va så farlit. Sliskigt va det men i princip gott eftersom det va iskallt, det värsta va att va oäten o odrucken såde länge. ☺ det går no bra ska du se.. 👍

Svar: Tack! :)
Saragunmarie

#7 - - Tina:

Det är inte alls så äckligt och hemskt som folk får det att låta. Ta med en bra bok eller något att göra under tiden du väntar så går det nog bra. Tyvärr finns det inte vad jag vet i nkby någon möjlighet att ligga ner och vila under tiden utan man får snällt sitta i caféet under tiden. Lycka till!

Svar: Skönt att höra. Tack! :)
Saragunmarie

#8 - - Therese:

Jag var på sockerbelastning i Vasa under graviditeten och tyckte inte att det var så farligt att dricka den där vätskan. Riktigt sött var det men inte äckligt. Däremot blev jag yr den första timmen så det var skönt att få ligga ner och vila, som någon skrev får man i Vasa ett eget rum att vila i. Den där andra timmen tyckte jag gick hur bra som helst. Det var riktigt trevlig att i lugn och ro få ligga och titta på Nyhetsmorgon. :)
Lycka till!

Svar: Lyx med eget rum att vila i :) Tack!
Saragunmarie

#9 - - min tekopp:

Vilken underbar bild. Jag har ingen erfarenhet av sockerbelastning men önskar dig ett stort lycka till ;-)

Svar: Tack snälla! :)
Saragunmarie

#10 - - Sanna - en svart ko ger också vit mjölk:

Sv; ja hur underbart vore det inte liksom! :)

#11 - - frida svensson:

Om du med sockerbelastningen menar glukostestet så gjorde jag det precis. man blandade i lite citronjuice i drycken så smakade det riktigt gott. =) sen vänta i två timmar, ett stick i fingret, och sen klart. Nemas problemas! KRAM!

Svar: Ja, det är väl kanske samma sak :) Thanks!
Saragunmarie

#12 - - netti :

Rekommenderar att du tar med något salt att äta efter att det är färdigt.. Hade inte tänkt på att ta med något salt utom hade med banan och jogurt att eta efteråt, det var inte så lyckat med mera sött!

Svar: Tack för tipset :)
Saragunmarie

#13 - - Jessica:

Jag tyckte nog att det gick riktigt bra. Drycken smakade som riktigt söt coca cola utan kolsyra. Inte världens godaste men inte heller spyäckligt. Värst tyckte jag det var att vänta på rådgivningen i 2 timmar så det gäller att ta med en bok eller annan underhållning så att tiden inte blir så lång. Lycka till! 😊

Svar: Tack! :)
Saragunmarie