Recension på hela filmhögen

 
Kommer ni ihåg att jag skrev om att jag fått låna hem en hög med filmer av en kompis för ett tag sen? Nu har jag sett dom alla (ja, nästan) och tänkte göra en kort recension på dom, bara så att kanske nån av er får nåt tips på vad ni absolut måste (eller absolut inte ska) se. 
 
 
 
Cashmere Mafia - Det här var tydligen en serie, och jag har världens sämsta tålamod då det gäller att kolla serier, så jag gav den inte ens en chans. 
 
The Moth Diaries - Den här filmen var lite väl konstig för min smak, och inte alls så läskig som jag trodde den skulle va med tanke på att genren var skräck. Dock kan jag rekommendera den åt alla er som gillar mystiska filmer. 
 
Straight A's - Helt okej film som jag absolut ville se ända till slut. 
 
Trouble In L.A. - Den började så dåligt att jag var tvungen att snabbspola framåt flera gånger, men den blev aldrig bättre. En riktigt äkta B-film! Jag kollade totalt max 20 minuter av den innan jag kände att den inte var värd min tid längre. 
 
My Lost Valentine - En riktigt fin film med stark och gripande handling. Jag grät flera gånger, speciellt i slutet av filmen. Måste ses!  
 
The Five-year Engagement - Den började så tråkigt att jag bara orkade se max en kvart. Inget bra betyg alltså. 
 
127 timmar - Spännande film, men lite långtråkig ändå. Inte en film som jag skulle orka se två gånger i alla fall. 
 
Dances With Wolves - För mig & lillasyster Maria så var den här filmen en total flopp, djurvänner som vi är. Flera personer har rekommenderat den, men jag kan inte för mitt liv förstå vad de tycker att är bra med den??! Vi mådde båda två dåligt genom hela filmen, men tänkte hela tiden att "vi ser lite till, det måste ju hända nåt bra snart eftersom folk ändå rekommenderat den".. Då 2,5 timmar gått så stängde vi av den och struntade i att se slutet. Usch!! 
 
 
Summa summarum så var det ju inga höjdar-filmer i den där högen - förutom My Lost Valentine då. Jag hoppas att mina recensioner var till hjälp åt nån, så att inte dom här 15 timmarna känns som bortkastad tid ändå ;) 
 
#1 - - Nina:

Tack för tipsen! :)
Började kolla Cashmere Mafia nån gång efter att ha plöjt igenom hela Desperate Housewives och sökte något nytt motsvarande.. men vill minnas att det bara var en väldigt usel B-version :P

Svar: Ja, jag har väldigt dåligt tålamod då det gäller serier, och speciellt den där typen, så jag sparade lite tid och gav den inte ens en chans ;p
Saragunmarie