Svar på två frågor

 
Det känns verkligen inte okej att inte ha bloggat sen i lördags utan vettig orsak. Men nu tänkte jag fixa ihop några inlägg som jag tänkt på under de här bloggfria dagarna. 
 
Jag tänkte börja med att svara på två frågor som kommit in. Det är nämligen så att Mimmi hade ordnat en "rubrikbytar-dag" i söndags, och då fick jag in två rubrikförslag (men jag väljer att svara på dom som två enkla frågor i detta inlägg) som ni kan läsa svaren på här under. 
 
 
Den första frågan kom från Therese och lyder såhär: 
"Kan du spela nått instrument? Om ja, vilket? om nej, skulle du vilja lära dig spela nått?"  
 
Och jag svarar: 
Jag kan spela kantele, piano och gitarr. Eller ja, åtminstone har jag kunnat. Då jag var liten gick jag flera år i "musiklekis" där vi spelade kantele. Sen började jag ta piano-lektioner, och då spelade jag helst utan noter vid vår stora flygel i vardagsrummet. Sen kom jag faktiskt in på Musikinstitutet i Jakobstad, där jag började ta gitarrlektioner. Ungefär fem år gick jag där, och ett tag spelade jag t.o.m. i ett gitarrband. Jag slutade då jag var 16 år, och har inte rört gitarren sen dess, pinsamt nog.
Jag skulle vilja bli riktigt bra på piano (det finns nog inget finare än då nån spelar piano riktigt bra och sjunger själv samtidigt), och orgel är ju ett mäktigt instrument. Tänk att få sitta i en kyrka och spela..  
 
 
Den andra frågan kom från Mimmi själv: 
"Vad ser du mest framemot med att ha barn?"  
 
Och mitt svar på den är: 
Att alltid ha nåt att göra, att älska nån gränslöst, att se resultat av vår uppfostran då ungen växer upp. Kort & gott. ♥  
 
#1 - - Natalie:

fin blogg!

Svar: Tack snälla! :)
Saragunmarie