Ultraljud & en sväng på stan

 
Idag stod ett ultraljud på schemat igen. Vilken tur att Roy råkade va ledig från jobbet idag så att han kunde följa med. 
 
Allt såg bra ut, bebbo väger drygt 900 gram - vilket lär vara helt normalt nu, kanske lite i överkant. Han satt tvärs över i magen och dunkande med huvudet om och om igen så att magen hoppade :D "Det var en livlig krabat!" tyckte läkaren. Han har faktiskt varit så pass livlig idag att jag haft riktigt ont i magen mellan varven. Men det gör inget, jag är lugn så länge jag känner att det är liv där inne. ♥ 
 
Jag har fortfarande inte fått nåt svar på om jag får amma eller inte. Min medicin är tydligen så ovanlig att ingen riktigt vet.. Jag har frågat upp det flera gånger, och nu skickade dom ett meddelande till en barnläkare igen som förhoppningsvis ska kunna ge oss ett svar. För om det förblir oklart så kommer jag ju inte att våga amma, så enkelt är det. 
Nåt datum för snitt fick jag inte ännu heller, men det pratas fortfarande om slutet på mars eller början av april. Nästa ultraljud är om ungefär 6 veckor, så kanske jag får lite svar på mina frågor då. 
 
Efter ultraljudet gick vi på stan en sväng. Vi köpte lite smågrejer åt bebbo som vi ännu behövde, trots att jag trodde att allt i klädväg redan var fixat. Men efter att ha gått genom alla kläder med min storasyster igår, så konstaterade vi att vi måste köpa fler par strumpbyxor, strumpor, dregglisar, pyjamaser och sparkdräkter. Så lite sånt kom vi hem med. Som näst ska jag köpa fler nappar, ännu en nappflaska och en filt. Ett babynest har vi beställt, och sen är det inte mycket kvar att fixa. Vi hinner nog med det sista under dom återstående tre månaderna. 
 
Vi fick inte med oss några foton från dagens ultraljud, så därför lägger jag upp en bild från ultraljudet i vecka 12 istället. 
 
 
Vår knubbis ♥ 
 
#1 - - Jenny:

Vissa saker er e bra ti vänt me å köp å som t.ex nappar å nappflaskor. Vissa bån e så tjinko så åt tem duger t.ex bara ti dyrast sortren å vissa kanski int alls kan använd napp. Man brukar få en napp från bb å om e behövs så tå får man jo han fösta å sir om he rätta sorten :) Veit at it e gälder na stora summor som man isåfall kastar bort, men tänkt no bara ge ett tips :) Lycka till san tå e dags! :)

Svar: Jag har hellre allt sånt fixat på förhand, än att va tvungen att springa och köpa sen så fort man kommer hem från bb och bara vill ta det lugnt. Jag förstår vad du menar, men som du sa - det är ju inga stora summor det handlar om :) Tack!
Saragunmarie