Vecka 28, trimester 3

 
Nu går jag & W in i vecka 28 och sista trimestern. ♥ 
  
Bebbo var sjukt vild hela morgonen. Alltså helt otroligt vild. Häftig känsla då hela magen hoppar, trots att det gör ont mellan varven. Det är nästan så att jag trodde att han hoppade hopprep med navelsträngen ett tag.. :D  
 
Hur mår jag nu då?
Huvudvärken hänger envist med, och så har jag värk nere i högra sidan av magen i princip varje dag, dock mest då jag är ute på promenad.
Jag försöker få in en kort promenad dagligen, men det lyckas inte alltid eftersom jag är så himla trött. Jag tycks ha hamnat i en tröttare period nu igen, så jag orkar inte göra mer än nödvändigt. 
 
Jag har sammandragningar nu & då. Magen spänns och blir stenhård, men det gör inte ont. Jag tycker mest att det är häftigt att känna att kroppen förbereder sig inför en förlossning. Det är ju så overkligt och häftigt att kroppen fungerar sådär.
 
 
 
Och just ja, den här graviditets-yrseln.. Jag känner mig så borttappad mellan varven, haha! Jag har t.ex. alltid varit superbra på huvudräkning, men just nu kan världens lättaste matematiska ekvation få mig att se ut som ett vandrande frågetecken. Och det där med att skilja på höger & vänster.. Det är nåt jag aldrig haft problem med, men nu på sistone har jag sagt fel flera gånger då jag gjort en vägbeskrivning åt nån. Pinsamt är just vad det är! Vilken tur att jag har nåt att skylla på åtminstone ;) 
 
Gårkvällens förberedelsekurs var riktigt intressant. Vi var fem par, vilket var riktigt lagom mängd tycker jag. Vi fick diskutera vad vi vill att ska tas upp under kursens gång, och så fick vi se en förlossnings-film. Vi fick också hålla i modeller av foster som visar exakt hur stora de är och hur mycket de väger vecka för vecka. 
Nästa tisdag är det dags igen, och det ser jag framemot! 
 
Eftersom jag mår sämre idag igen (illamående, huvudvärk, ont i magen, och så den här tröttheten..) så har jag avbokat mina planer och tänker ta det riktigt lugnt hela dan. Om jag orkar så ska jag börja tvätta bebbos kläder och planera inredningen till sovrummet, men nåt desto mer blir det inte (förutom matlagning, diska & tvätta kläder och sånt). Roy har jobbat nattskifte och sover största delen av dan, så jag har passat på att sova några timmar mitt på dan bredvid honom. Så skönt! Vi har börjat sova med bebbos kanin så att den ska dofta som oss, så att han (förhoppningsvis) blir lugn av att sova med den sen. ♥ 
 
 
 
#1 - - Bintu Malm Fraser:

Jobbigt med den där gravidtröttheten minns jag :-/ Men då får man se till att vila ordentligt och inte pressa sig själv att göra massa saker :-) man är väl trött för att man behöver vila antar jag!

Ha en bra dag!

Svar: Ja, så är det. Jag har verkligen fått tvinga mig själv till att vila ordentligt nu.. :)
Saragunmarie

#2 - - Sandra:

Så mysigt att ni sover med kaninen redan!! :D ah, det kan ju hända att kursinnehållet har ändrats sedan 2 år! Det är ganska mycket som har gjort det ;) men jag rekommenderar ändå profylaxkursen :) och btw, varför går det plötsligt inte att läsa hela inläggen på en reader? :(

Svar: Hehe, den är så mjuk & gosig att sova med :D Tack för tipset! Oj, det vet jag inte..? :/
Saragunmarie