Den här månaden blir jag mamma

 
Så var mars här. Innan den här månadens slut har vi troligtvis en liten bebbo här hos oss. ♥ Vi har ju inte fått nåt datum för snitt än, men det borde bli inom den här månaden med tanke på att vi har bf i början av april. Den 12.3 ska vi på nästa ultraljud, och då borde vi få ett datum. Åh vad spännande det är!! 
 
För några dagar sen sa Roy frustrerat: "Varför ska han ligga där inne i magen och böka?! Han kan ju lika gärna ligga i spjälsängen!!".. Haha! ♥ Det är tydligen fler än jag som börjar bli trött på att vänta nu.. ;) 
 
Vi måste hinna med en shoppingrunda ännu innan han anländer. Hur jag ska orka med det är ju en annan femma.. Men vi måste hursomhelst köpa gråtlarm, amningskläder & -tillbehör, badbunke, spytrasor, nattlampa.. Och så måste vi kanske köpa ett syntetiskt fårskinn tills vi fått tag på ett äkta. En del kvar att fixa alltså. Redan för ett par månader sen tyckte jag att vi hade det mesta på klart, men så har det dykt upp en del grejer vartefter som vi inte tänkt på, så det är bara att pallra iväg in till stan och försöka få tag på det sista. En del av dom här grejerna måste vi dock kanske beställa från nån webshop, och så ska jag efterlysa en del på Facebook. Jag efterlyste kattgaller till både säng & vagn på Facebook tidigare idag, och det tog inte länge innan båda var fixade. Great! 
 
#1 - - Linda:

<3 :D snart blir ja tant linda !!!

Svar: Jaa :D <3
Saragunmarie

#2 - - Sandra:

Aaaaah, den där tanken när man inser att det är DEN HÄR månaden som man får baby!!!! ^^ Jag minns den så väl, och den är så underbar!! :D

Ps. Kattgaller är guld att ha!

Svar: Ja, det känns så stort & overkligt :D
Saragunmarie

#3 - - Malin:

Rekommenderar att investera i en Barbapapa nattlampa från Pabobo! Vi har använt den från första stund, nu är sonen 2 år och den används flitigt ännu! Får se om han delar med sig åt lillasyster som anländer i sommar, eller om vi måste köpa en till. Men absolut värd sitt pris. Tror den har bra andrahandsvärde sen också :) hittas bl.a här: http://lekmer.fi/lastenhuone/valaistus/yovalaisimet/pabobo-yövalo-latausalustalla-lumilove-barbapapa-sininen

Svar: Tack, men jag är inte så förtjust i den där Barbapapa-lampan om jag ska va ärlig. Dessutom tycker jag att den är för dyr.
Saragunmarie

#4 - - Julia:

Va snabbt tiden går! Minns då du skrev på bloggen att du väntar liten, å nu snart e han här :) Lycka till!

Svar: :) :) Tack snälla!!
Saragunmarie