Officiellt mammaledig & hemsk foglossning

Bild från vecka 32 som ni redan fått se. Men jag bloggar från mobilen nu och måste använda nån bild ur arkivet. 
 
 
Nu är jag inte längre sjukskriven, för idag börjar min mammaledighet. Wow! ♥ 
 
Det här har blivit mer eller mindre en klago-blogg känns det som, och nu tänker jag fortsätta på samma spår. Jag har fått nog! Jag orkar inte va gravid längre! Som ni vet så har jag haft en väldigt jobbig graviditet, jag har mått väldigt illa sen vecka 10 ungefär. Kan jämföras med en 7 månaders lång magsjuka. Jag har i alla fall varit glad över att ha skonats från foglossning, men nu har även den slagit till rejält. Speciellt om nätterna är den så hemsk att jag inte vet vart jag ska ta vägen. :( Jag får dessutom inte sova på rygg längre eftersom bebbos hjärtljud skenar iväg då.. Så jag varierar mellan att ligga på höger & vänster sida, vilket resulterar i att jag vaknar 7 gånger per timme pga. hemsk värk från höfterna. Det blir inte så värst mycket sömn med andra ord. Jag börjar bli desperat!! :( 
 
Jag är lycklig & tacksam över min vilda bebbo i magen, men nu får det banne mig va nog med alla krämpor!! Hur mycket ska man behöva orka med innan man blir helt vrickad & börjar se ufon? "Är du deprimerad?" frågade rådgivnings-tanten igår, och nej, det skulle jag inte säga. Men det skulle fasen inte va konstigt fastän man skulle bli det ibland!! 
 
Jag orkar inte träffa nån just nu, så gör helst inga oväntade besök. Jag ser framemot att träffa alla igen så fort det här är över. Jag är oändligt tacksam till alla som visar sin omtanke på olika vis. ♥ 
  
#1 - - Sara:

Du e stark o snart är det över! :)

Svar: Ja, tack & lov!!
Saragunmarie

#2 - - JeNNy:

För mig e det över, vår Viktor föddes inatt. 💟 gick över tiden, 40+3, trodde aldri han tänkte komma ut - men plötsligt var det dags. Kämpa på, kramkram!!

Svar: Ååh, GRATTIS!! <3 Vad roligt! Hoppas ni alla mår bra! :)
Saragunmarie

#3 - - Lena Westerlund:

Foglossning - uj, jaa. Inget roligt alls. Har prövat på det. Du vet förstås att det inte lönar sig att springa. Bara gå långsamt...nåja, med den här halkan är det väl ingen som springer utan nubbade skor. En sak som hjälpte mig på natten var att ha en kudde mellan knäna. Lite knepigt att sova, men inte omöjligt. Kan hända att det inte hjälper alls.
Det positiva är att snart - snart får ni se bebben på riktigt.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Skulle jag så sku jag ta din foglossning och ditt illamående någon dag så du skulle få vila, men det funkar ju inte så - tyvärr.

Svar: Springa har jag inte gjort sen i höstas, just nu är jag glad om jag lyckas ta mig dom långa 250 metrarna till mina föräldrar utan värre smärta. Jag har sovit med en kudde mellan knäna i flera månader redan, och det hjälper faktiskt lite. Jag biter ihop och försöker härda ut de sista veckorna.
Saragunmarie

#4 - - Anonym:

Usch va tungt :( kämpa på! Som tur kommer allt kännas värt e i slutändan när du har din skrutt!

Svar: Tack! Ja, jag försöker tänka på att det nog är värt det tusen gånger om de dagar det känns som jobbigast.
Saragunmarie

#5 - - cisset :

Fyy vad jobbigt! Jag har det likadant. Man känner sig såå klumpig och kan inte göra nåt! Jag har också krupit in i nån sorts låt-mig-vara-kokoon och orkar inte träffa någon, göra nåt. Blivit helt inåtvänd men håller jag mig sysselsatt (i liggläge) så känns det bättre. Dagarna går. Försöker liksom tänka att man aldrig kommer få chansen att slappa såhär mkt igen. :) Grattis till mammaledigheten! Och hoppas du får lite ork på slutet! Har hört att det kan infinna sig mystiskt i sista sekund..:)

Svar: Ja usch :( Tack!!
Saragunmarie

#6 - - :

Det är snart över :) vet du har mycket kämpaglöd i dig så vet att du håller ut å klarar av det :) du brukar inte ge upp i första taget

Svar: Tack! :)
Saragunmarie

#7 - - Anonym:

Det sägs att man ska få ont o bara vilja slippa att va gravid i slutet. Annars är man inte förberedd på förlossningen. Man ska vilja gå genom den för att slippa alla krämpor

Svar: Ja, det är väl så.. Men eftersom jag mått så pass dåligt ända sen början så känner jag att det börjar räcka nu!!
Saragunmarie

#8 - - Anonym:

Har du testat siden(halt) nattlinne och sidenlakan, så orsakar rörelserna inte lika mycket smärta och går betydligt lättare. Bäckenbälte dagtid som gör att det inte blir så mycket rörelse i de uppmjukade bäckendelarna. Styrkekram!

Svar: Tack för tipset! Bäckenbälte ska jag be om att få låna från rådgivningen på torsdag.
Saragunmarie

#9 - - JeNNy:

Jotack, vi mår bra fast det gick fort.

Svar: Härligt! :)
Saragunmarie

#10 - - Robex Lundgren:

fin bild

Svar: Tack! :)
Saragunmarie