Två veckor kvar!!

Fotograf: Linda Sjölund
 
 
Det är inte klokt! Om två veckor har vi vår efterlängtade Wilton här hos oss. Hur förbereder man sig på nåt sånt? Det går nog inte att va helt förberedd tror jag - inte mentalt i alla fall. 
 
Jag börjar bli rejält nervös nu. Igår började dessutom rådgivnings-tanten berätta om hemska komplikationer som kan uppstå efter ett snitt, vilket ju inte gjorde mig lugnare precis. Dock lär de allra flesta snitt gå bra och helt utan komplikationer, så jag hoppas att jag har turen med mig. Jag skulle inte orka med nåt extra krångel nu direkt efter en såhär tung graviditet. 
 
Men tänk, om två veckor är han här. Den här vilda ungen som sparkar så hårt så att jag tror att huden ska spricka mellan varven. Den här ungen som är så efterlängtad av så många. ♥  
 
#1 - - Sandra:

Tycker på ett sätt att det är skönt att de berättar om allt möjligt som kan gå snett (både i normal förl. o kejsarsnitt), trots att man ju omöjligt kan FÖRVÄNTA sig att nåt går fel så vet man ju ändå om saker som eventuellt kan hända. Nån slags förberedelse ändå... Trots att det är lite skrämmande samtidigt :D

Svar: Jo absolut. Men hon drog upp det absolut värsta som kan hända, som hon sen sa att hon sett två gånger på 30 år, så det var väldigt onödigt tycker jag. Som om jag inte vore skraj inför snittet sen tidigare.. :/
Saragunmarie

#2 - - Sandra:

Jahaa, nämen det var väl lite onödigt jo :D Men det går nog bra ska du se, hux flux så har du sen er lillkille på bröstet! <3

Svar: Jaaaa <3
Saragunmarie

#3 - - Karolina:

Wow så spännande! Lite onödigt av henne tycker jag också, hon kunde ha sagt att det är suuuperovanligt, för det är det ju ändå om hon bara sett det ett par ggr på 30 år... Det är så stor skillnad på hur läkare/sjukvårdspersonal lägger fram saker och ting! Håller tummarna för att allt ska gå bra! :)

Svar: Exakt! Tack! :)
Saragunmarie

#4 - - Emma-Väntar tvillingar!:

Hej, hittade dig på blogg.se sida om gravida, grattis till din graviditet :) Du har inte långt kvar du, spännande :)
Jag väntar tvillingar till sommaren :)

Svar: Vad roligt, och tack! :) Det är verkligen spännande nu! Grattis till dig också, så roligt med tvillingar! :)
Saragunmarie

#5 - - anonym:

Äh va onödigt me sånt trams,ännu till wftersom du int fått välja mellan snitt och vanlig förslossning.. Min rådgivningstant va som en extra mamma åt mig,stötta å så heela tiden,fasst jag själv valt snitt.. bara för att jag ville.. å bra gick de :)

Svar: Exakt! Onödigt att skrämma upp nån ytterligare som redan e rädd.. PS. Din andra kommentar försvann.. :/
Saragunmarie