Tyra

Ni kommer väl ihåg att jag nyligen skrev ett inlägg om jakten efter den utsvultna kissen? Här kan ni läsa inlägget om ni missat det
 
Sent igårkväll ringde en tjej och sa att hon och hennes kille hade sett kissen och tagit hem den till sin lägenhet i stan. Dom kunde inte behålla henne, hur gärna dom än ville, eftersom dom märkte att detta var en kisse som trivs bäst ute. Så dom ringde mig och undrade om det fanns nån möjlighet att jag skulle kunna ta hand om den. Gissa vem som blev överlycklig, packade in lillasyster och transportbur i bilen, och körde raka vägen till Jakobstad för att hämta hem världens gosigaste, mjukaste (och såklart lite rädda) kisse? Ja, så nu bor hon åtminstone tillfälligt hos mig. Lilla Tyra. Vilken känsla att få hem kissen som jag gått i timmar och lockat på och varit så orolig för. Nu ligger hon och sover i min handdukshylla och är så nöjd och fin 
 
Jag ska printa ut bilder och lägga upp på anslagstavlor i butiker i stan, ifall hon har en ägare som letar efter henne. Annars får hon stanna hos mig om hon börjar fungera bra ihop med mina egna katter, och i annat fall måste jag söka ett nytt hem åt henne. 
 
Om det är nån som känner igen Tyra så ska ni ringa mig på 050 3569348! 
#1 - - TIDSTJUVEN:

Oj va roligt att hon ha blivi åpphitta! :D Såååå golla.

Svar: Jaaaa :D
Saragunmarie

#2 - - Anonym:

Tog hand om en bortsprungen hund i vasatrakten o anmälde om det till kulkuri. Ägaren efterlyste sin hund via dem också och de återförenades sent samma kväll. Kanske det finns motsvarande som kulkuri norröver dit du kunde anmäla kissen?

Svar: Jakobstadsnejdens Djurvänner vet om det. Jag vet faktiskt inte om det finns nå fler liknande? Jag ska i alla fall lägga ut lappar i stan nu där jag efterlyser ägaren :)
Saragunmarie

#3 - - Sofia:

Va bra att on e i trygga händer nu! Hoppas ni hittar ägarna.

Svar: Tack så myki! <3
Saragunmarie

#4 - - Jenni:

Va härligt att höra att kissen har det bra! Satt faktiskt o tänkte på henne här om dagen... du har ett hjärta av guld! Det borde finnas fler människor som dig!! :)

Svar: Åh tack Jenni, va glad ja blir <3
Saragunmarie